Lidovky.cz

Nekonečný příběh: taxikáři si na letišti už zase dělají, co chtějí

Ekonomika

  20:40aktualizováno  17. května 9:40
PRAHA - Nevalnou pověst českých taxikářů, které si už léta všímají i turistické průvodce ve všech jazycích, zřejmě nespasí ani poslední pokus Letiště Praha. To od května zavedlo systém dvou vybraných taxislužeb s pevnými pravidly, aby zabránilo okrádání klientů a zvýšilo konkurenci. Po necelých čtrnácti dnech je tu už ale spor s jedním z partnerů, firmou AAA Radiotaxi.

Taxíky na ruzyňském letišti v Praze. foto: Lidové noviny

Společnost AAA Radiotaxi, která je od května jedním ze dvou exkluzivních dopravců, se totiž nezamlouvá pravidelné střídání vozů obou firem na nástupních ostrůvcích. S pomocí reklamy se snaží klienty konkurenční firmě odlákat.

"Přes pokus Letiště Praha zvýšit zajímavým způsobem konkurenční prostředí na letišti máte skutečně stále právo vybrat si svého dopravce, byť se to na první i druhý pohled nezdá. V případě, že vám výběr vozidla AAA Radiotaxi nebude umožněn, okamžitě kontaktujte naše infostánky v příletových halách," uvádí se v reklamě, kterou si majitel společnosti Jiří Kvasnička zaplatil v rádiích a celostátních denících.

Její znění však pobouřilo vedení letiště. "Velice nemile nás to překvapilo. Chování pana Kvasničky coby našeho obchodního partnera považujeme za velice nestandardní. Znění reklam jsme dali k posouzení právníkům a na základě jejich stanoviska se rozhodneme, jaké podnikneme další kroky. Pochopitelně to nechceme nechat jenom tak," uvedla mluvčí Letiště Praha Michaela Lagronová. O dalším postupu se podle ní rozhodne v řádu dnů až týdnů.

Kvasnička ale trvá na tom, že pouze informuje cestující o jejich právech. "Viděl jste to na letišti? Nevím, jestli to na vás působí dojmem, že si můžete vybrat. Jde o to, aby zákazníci věděli, že si nás mohou zavolat i na stánku, když na ně nevyjde řada," komentoval to Kvasnička.

Pražské letiště chce novým systémem, který se v minulosti měnil již několikrát, řešit dlouhodobé problémy s kvalitou taxislužeb. Před oba hlavní terminály smí jen vozy společností AAA Radiotaxi a FIX, které loni vyhrály výběrové řízení na dalších pět let. Letišti za to odvádí paušální poplatek, v přepočtu asi 17 tisíc korun měsíčně na jedno vozidlo. Taxíků má nyní na letišti každá společnost asi 160, dohromady tedy platí kolem šesti milionů.

"Ať si pan Kvasnička píše, co chce. Cestující stejně jdou k prvnímu autu a moc si nevybírají. Nevidím sebemenší důvod, proč si házet klacky pod nohy," reagoval Josef Skála, jednatel taxislužby FIX, která na letišti nese logo 1.1.1. Radiocab Taxi.

Spíš než u konkurence tak AAA Radiotaxi se svou reklamou narazilo právě u letiště. "Věřím, že na první poslech to vyznívá špatně. Obě taxislužby přitom s tímto systémem souhlasily podpisem smlouvy. Jestli se to panu Kvasničkovi nelíbí, tak tady také nemusí jezdit. Ta smlouva je vypověditelná z obou stran," rozohnila se v reakci na telefonát LN Lagronová.

Kvasnička scénář reklamy rozvádět nechtěl. "Zajímavý způsob je zajímavý způsob, víc to nebudu komentovat. Zákazník si z toho musí vybrat sám, jestli to je pro něj zajímavé v negativním slova smyslu, nebo v pozitivním," řekl.

zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.