Desetitisícům živnostníků přibude další administrativní a finanční zátěž. "To je ale byrokracie, jako kdyby živnostníci neměli už teď dost starostí," okomentoval směrnici rozzlobeně Stanislav Jančík, drobný dopravce z Novojičínska.
Europoslanec Richard Falbr vysvětluje"Někdy je potřeba, aby zákony chránili lidi před jimi samotnými." |
Velkou neznámou zůstává, jak bude směrnice začleněna do národních legislativ. Její uvedení do praxe bude podle odborníků velmi obtížné. "Mohlo by to probíhat asi tak, že si řidiči budou s sebou vozit lehátko na odpočinek. Navíc za nimi zřejmě bude muset jezdit revizor, který bude hlídat, zda řidič odpočívá podle evropských předpisů," komentoval s nadsázkou europoslanec Milan Cabrnoch.
Anketa
Má EU právo nařizovat řidičům délku týdenní pracovní doby?
Jan Medveď z Česmad Bohemia se připojuje k pochybám: "Není vůbec jasné, jak si s výsledkem poradí česká legislativa, protože zákoník práce by se nově vztahoval i na živnostníky." V minulosti podléhali dopravci živnostníci výjimce z pravidel platných od roku 2002, ovšem pouze na přechodné období, které skončilo loni. Ve snaze vyřešit toto legislativní vakuum tak pro ně komise v říjnu navrhla trvalou výjimku. Evropská levice však byla zásadně proti. Přidali se k ní i evropští lidovci z jižních států vedených Francií, což nakonec rozhodlo.
Více informací si přečtěte ve čtvrtečním vydání deníku