Nákupu běžných jízdenek se problém netýkal. Rezervace nebylo možné sehnat ani na internetu, ani u nádražních pokladen. Zatímco místa zajištěná před výpadkem systému měli držitelé místenek jistá,
během zmíněných šesti hodin nebylo možné místo zamluvit.
U pendolin proto problém řešil přímo u vlaku personál. Podle obsazenosti spoje vydával místenky takříkajíc ručně a ve výjimečných případech pustil pasažéra i k jízdě ve stoje, což je normálně zakázané. Pendolina jsou jediné vlaky, kam je rezervace povinná.
Výpadek drážního rezervačního systému Ares nastal ve velmi nevhodnou dobu, kdy se začátkem prázdnin a před prodlouženým víkendem vlaky přepravují davy lidí. "Podařilo se nalézt závadu a nyní už znovu nabízíme celé portfolio jízdenek i rezervačních dokladů. Maximálně může docházet k drobným zpožděním při načítání," uvedl Joklík. Ares má na starosti dceřiná firma drah ČD Telematika.