Lidovky.cz

Nové tramvaje ForCity mají problém. Jejich nasazení v Praze se zpozdí

Ekonomika

  16:42
PRAHA - Nasazení tramvaje 15T ForCity v Praze má další zpoždění. Technici pražského Dopravního podniku (DPP) našli podle serveru týdeníku Sedmička při testovacích jízdách u soupravy vážnou závadu na pantografu.

Nová tramvaj Škoda ForCity foto: ČTK

"Při zkouškách jsme zjistili závadu na pantografu, což je trolejový sběrač elektrického proudu," řekla serveru Ilona Vysoudilová z pražského dopravního podniku.

Souprava putovala zpět k výrobci, plzeňské Škodě Transportation. Firma informaci dopravního podniku potvrdila. "Zjišťujeme, zda jde o problém konkrétního vozu," uvedla mluvčí podniku Jolana Číhová. Může však jít o systémovou chybu celého produktu, což by mohlo pro celou zakázku znamenat významné zpoždění, upozornil server.

Na plzeňských kolejích začala jezdit první tramvaj Škoda ForCity (Škoda 15T) vyrobená ve Škodě Transportation. Pravidelný provoz zahájí v Praze koncem letošního roku.

Tramvaj ForCity měla do pražského provozu vyjet už loni. To se podle serveru nepodařilo kvůli několika technickým potížím. Tramvaj měla problémy s motorem a s nadměrným hlukem. Potíže se objevily i u hlásičů pro nevidomé a dveří u řidiče. Dopravní podnik se chce důkladnými zkouškami vyhnout komplikacím, které provázely nástup předchozího typu, tramvaje 14T, známé jako Porsche, napsal server.

V rámci zkušebního provozu musí tramvaj odjezdit 5000 kilometrů bez cestujících. Pokud se objeví závažná technická závada, musí se začít s jízdami úplně od začátku. Poté čeká tramvaj 15.000 kilometrů zkušebních jízd s cestujícími. Teprve pak může zapojit do běžného provozu.

Tramvaj 15T ForCity

Nová tramvaj je první českou tramvají s nízkou podlahou v celé délce, motory jsou umístěny přímo na kolech, podvozky jsou částečně otočné, což snižuje hlučnost a opotřebení kolejí. Sedačky jsou dřevěné; dřevo se vrací na pražské tratě po dlouhých desítkách let, nahradí tak plast a plyš. Sedačky jsou z tvrzené překližky, která má odolávat vandalům.


Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.