Slovenský deník SME informuje o tom, že se po necelých dvou měsících provozu terminálu začínají objevovat první problémy.
Bratislavské letiště M. R. ŠtefánikaNejvětší slovenské letiště má v současnosti tři terminály: terminál A1 byl otevřen v roce 2010, druhý terminál B v roce 1994 a třetí terminál C v roce 2006. Jejích současná kapacita je 3,5 milionů cestujících ročně. |
Slovenský ministr dopravy Ján Figeľ včera pro SME uvedl, že o problémech letiště ví. "Je to nová stavba za velké peníze a má otazníky okolo fakturace prací a samozřejmě cen. Slyšel jsem o technických problémech, pozdních platbách a vysokých cenách," řekl. Nový terminál vyšel celkem na sto milionů eur.
Hlavně rychle
Terminál otevíral s velkou pompou bývalý slovenský premiér Fico. "Je to naše výkladní skříň," uvedl při otevření. Otevření letiště se několikrát odkládalo a nakonec se ceremoniál uskutečnil 9. června, tedy jen tři dny před dnem voleb.
Dopravní expert a poslanec SDKÚ Ondrej Matej pro sme potvrdil, že na otevření byl kladen velký politický tlak. "A to je pro stavbu špatně. Výstavba se nesmí urychlovat ani zpožďovat," dodal. Obě tyto možnosti totiž podle něj znamenají automaticky další investice.
Otevírací ceremoniál nového terminálu: