Upozornil na to deník Blesk. "Pražský magistrát v loňském roce vydal pouze povolení na výstavbu tunelu, který je součástí biokoridoru. O mostu, který by byl jednou součástí mimoúrovňové křižovatky, však nepadlo ani slovo. Je to nelegální stavba," tvrdí zastupitelka Prahy 12 Daniela Rázková.
Ředitel odboru městského investora Jiří Toman však říká, že potřebný dokument má. "Stavební povolení máme, ale zrovna nejsem v kanceláři," tvrdil Toman. Povolení ani po týdnu urgencí Blesku ale nepředložil. Nakonec přestal zvedat i telefon.
Z Komořan měl původně vést na okruh nájezd. Kvůli protestům místních ale nakonec nevznikl. Magistrát si tak alespoň prosadil výstavbu mimoúrovňové křižovatky a zadal výstavbu mostu, který ale povede odnikud nikam. Úředníci si tak dělají rezervu, kdyby se jim v budoucnu podařilo stavbu nájezdu prosadit. Jen stavba mostu stála sto milionů.
Michal Valášek ze Sdružení občanů Prahy 12 navíc upozorňuje na to, že ani ne 400 metrů od komořanského mostu je velká křižovatka v Lahovicích. Podle něj je stavba v rozporu s technickou normou, která určuje minimální vzdálenost křižovatek. "Musí být taková, aby umožnila bezpečný vjezd a výjezd. Zde by však mezikřižovatkový úsek vůbec nevznikl, což by vážně ohrozilo bezpečnost provozu," zdůraznil Valášek.
Pražští řidiči i po otevření okruhu budou nadále využívat především Jižní spojku a Barrandovský most, aby se na nový úsek vůbec dostali. Kvůli protestům místních občanů totiž nakonec vzniklo méně nájezdů, než kolik původně projektanti plánovali.