Metro tak mělo celkem 23 stanic, z toho deset na trase A z Dejvic na Želivského. Nové stanice přinesly úlevu nejen obyvatelům Vinohrad a přilehlých čtvrtí, pohodlnější dopravu znamenaly například také pro návštěvníky vinohradské nemocnice či Olšanských hřbitovů. Dopravní situaci v oblasti částečně vylepšil i nový autobusový terminál na konečné Želivského.
Trasa A zůstala o deseti stanicích až do roku 1987, kdy byla prodloužena do Strašnic (Strašnická). Dalšího posunutí konečné na východní straně trasy se cestující dočkali v letech 1990 (Skalka) a 2006 (Depo Hostivař).
Dobová mapa:
Západním směrem se trasa od svého otevření zatím nerozrostla, v současnosti je však ve výstavbě její prodloužení z Dejvické do Motola. Nynější 11,3 km dlouhá trasa s 13 stanicemi by se tak měla od roku 2014 prodloužit o dalších šest kilometrů a čtyři stanice. Do budoucna se počítá s rozšířením trasy A až na letiště Ruzyně.
První úsek linky A pražského metra byl zprovozněn 12. srpna 1978. Necelých pět kilometrů dlouhá spojnice mezi stanicemi Dejvická a Náměstí Míru je tak druhou nejstarší součástí systému podzemní dráhy v hlavním městě.