Lidovky.cz

Prvních 25 moderních tramvají ForCity dostane Praha do března 2011

Ekonomika

  18:03
PLZEŇ - První desetinu z 250 plně nízkopodlažních tříčlánkových tramvají Škoda ForCity (15T) dodá Škoda Transportation do Prahy do března 2011. Každý rok bude plzeňský podnik posílat do Prahy 35 nových vozů. Do konce roku 2017 bude v metropoli všech 250 tramvají, řekla ČTK mluvčí strojíren Jolana Číhová.

Nová tramvaj Škoda ForCity foto: ČTK

Nové vozy se mají stát páteří tramvajové dopravy v Praze, kapacitně nahradí 500 starých vozidel T3, které postupně zmizí.

Čtěte více:


Více než roční zpoždění dodávek vysvětlují strojírny výraznými odlišnostmi od předchozího částečně nízkopodlažního vozidla Škoda 14T zvaného Porsche.

První nová tramvaj Forcity dorazila na testování do Prahy.

Podnik kvůli tomu prodloužil dopravnímu podniku záruku. "Za to, že nám dopravní podnik poskytl delší čas pro testovací jízdy, jsme prodloužili záruku z 25 na 31 měsíců," řekl týdeníku Ekonom generální ředitel Škody Josef Bernard.

Vůz má 100 procent podlahy téměř v úrovni nástupních ostrůvků. Obsahuje několik neobvyklých technických řešení, zejména nízké podvozky uložené pod kloubovým spojením článků tramvaje.

Jednosměrná tříčlánková tramvaj pojme 61 sedících a 239 stojících cestujících. Je dlouhá 31,4 metru, široká 2,46 metru a výška vozu se sběračem je 3,6 metru. Maximální rychlost, která je elektronicky omezena, je 60 kilometrů v hodině, vnitřní vybavení odpovídá požadavkům zákazníka. Autorem designu je architekt Patrik Kotas.

První nová tramvaj Forcity dorazila na testování do Prahy.

Stejné tramvaje s jiným čelem a v odlišném barevném provedení objednala také lotyšská Riga. Místní dopravní podnik dostane postupně 20 těchto vozidel, za něž zaplatí 1,3 miliardy korun. Škodovka, která má opci na dalších 32 vozů, zahájila dodávky v březnu. Poslední vozidlo z dvacetikusové série bude vyrobeno do jara 2011.

Škoda Transportation, jejíž tramvaje jezdí v Česku, USA, Itálii, Polsku a Lotyšsku, údajně zahájila vývoj další generace vozidel.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.