Pokud budou chtít lidé na zastávkách na znamení nastoupit, měli by stát tak, aby je řidič viděl. Řidič pak podle Drápala zastaví vždy, když v zastávce bude alespoň jeden člověk, a také tehdy, pokud už v zastávce zastavil jiný autobus. V takovém případě by totiž mohl cestujícího přehlédnout.
Při vystupování musí cestující s předstihem před zastávkou stisknout tlačítko "znamení k řidiči", které je umístěné na držadlech v autobusech.
Na zastávku na znamení upozorňuje také hlášení zastávek v autobuse. Pokud nefunguje, řidič musí v zastávce na znamení vždy zastavit.
"Cestující na zastávkách na znamení budou mít větší jistotu, že jim autobus zastaví a eliminují se případy, kdy cestující přehlédl přijíždějící autobus a ten mu následně nezastavil," uvedl Drápal.
Podle Drápala tento systém funguje například v Brně, Ostravě, Olomouci, Liberci a Jablonci nad Nisou, i v některých okolních zemích. Ropid si od tohoto opatření slibuje zvýšení plynulosti a rychlosti dopravy.
Na území hlavního města přibude přes 160 zastávek na znamení, v rámci pražské integrované dopravy zhruba dalších pět desítek. V metropoli jde například o zastávky Důstojnické domy ve Kbelích, Michelský les u stanice metra Kačerov a Píškova u sídliště Lužiny.
Mimo hlavní město se pak režim změní mimo jiné na některých zastávkách v Libeři, Rudné a Nučicích. Jejich kompletní seznam je zveřejněn na internetu.