Lidovky.cz

Leo Express chce jezdit do Vídně a Budějovic

Ekonomika

  8:07
PRAHA - Česká společnost Leo Express, jejíž vlaky začnou příští rok jezdit mezi Prahou a Ostravou, má nakročeno i na další tratě.

Vizualizace Leo express foto: Reprofoto

Spolu s rozšířením české sítě dojde v první řadě na expanzi do Rakouska. Společnost také založila leasingovou firmu Leo Pool, která se má zaměřit na pronájem vlaků ve střední a východní Evropě, píše deník MF DNES.

Horkými kandidáty na zavedení linek Leo Expressu jsou tratě Praha-Ústí nad Labem a Praha-Brno, v mezinárodním měřítku pak Ostrava-Vídeň a Praha-České Budějovice-Linec. Podle deníku E15 firma zvažuje i zavedení spoje do polských Katovic.

"Máme to propočítané, že se při udržení nízkých nákladů může taková linka uživit i bez dotací. Chceme vyvrátit mýtus, že jedinou komerční linkou u nás může být spojení mezi Prahou a Ostravou," řekl MfD šéf společnosti Leoš Novotný.

Linky do Rakouska by mohla firma provozovat ve spolupráci s rakouskou soukromou železniční společností WESTbahn, která je u jižních sousedů ve stejném postavení jako Leo Express v tuzemsku.

Vizualizace Leo express

Rakouská společnost letos získala licenci pro provoz vlaků a koncem roku začne svými expresy konkurovat státní železnici na trase z Vídně do Salcburku. Stejně jako Leo Express si objednala moderní vlaky u švýcarského výrobce Stadler.

Plánům na expanzi do Rakouska nahrává skutečnost, že z Prahy na jih Čech se nyní staví nejmodernější česká trať.

Západní komfort za české ceny

Komerční provoz pěti švýcarských souprav za více než 1,5 miliardy korun mezi Prahou a Ostravou firma zahájí v prosinci 2012. Očekává přitom, že ročně na lince přepraví 1,2 milionu pasažérů. Vlak bude mít tři třídy, v nejvyšší Premium bude jen šest míst.

TĚŠTE SE TAKÉ NA ŽLUTÉ VLAKY

"Nabídneme jízdní komfort, který snese srovnání jen s vyspělými západoevropskými dopravci, za jednoznačně českou cenu," cituje E15 Novotného, který kvůli posílení značky nedávno přejmenoval svou společnost z Rapid Express na Leo Express.

Za výrobce sedadel si Leo Express vybral společnost Borcard z Fryčovic na Frýdecko-Místecku, která pro něj vyvinula úplně nové sedačky.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.