Konsorcium firem Dolnoślaskie Surowce Skalne (DSS) a Bögl a Krýsl polské ředitelství silnic a dálnic pozvalo k exkluzivnímu jednání o dokončení stavby 20kilometrového úseku dálnice, píše Dziennik-Gazeta Prawna. DSS byl subdodavatelem čínského Covecu, prodával mu stavební materiál.
Úspěchny v ciziněČeská stavební firma Bögl a Krýsl letos uspěla například v tendru na stavbu dálnice na Slovensku. Se slovenským Váhostavem-SK u Levoče postaví devět kilometrů dlouhý úsek dálnice. V Polsku již staví mimo jiné obchvat Zerardówa, což je napojení na dálnici A1, a dále obchvat Jastrzebie. |
Letos na jaře se ale stavební práce zastavily, Covec neplatil subdodavatelům. Před několika týdny proto dostal ze stavby výpověď. Na kolik nakonec stavba dvou dálničních úseků v celkové délce skoro 50 kilometrů polský stát vyjde, není zatím jasné.
Největší šanci dostavět delší, skoro 30kilometrový úsek má nadnárodní firma Eurovia, která je součástí francouzského koncernu Vinci.
Polská vláda chce, aby se po dálnici dalo jezdit příští rok začátkem června, kdy v Polsku a na Ukrajině začne mistrovství Evropy ve fotbale. Dálnice A2 má propojit Varšavu s německou hranicí, vede také přes Poznaň, jedno z pořadatelských měst.
ČTĚTE VÍCE: |
Przemyslaw Skonieczny z polské pobočky firmy Eurovia tvrdí, že skončení stavebních prací v plánovaném termínu bude těžké, zvládnou se to ale prý dá. Nevylučuje, že do Polska by mohli přijet také čeští a němečtí zaměstnanci Eurovie.