Hned v úvodu aerosalonu evropský výrobce Airbus ohlásil podpis dohody s druhým největším ruským přepravcem Transaero, který si objednal osm letounů Airbus 320 v katalogové ceně 729 milionů dolarů, s opcí na další čtyři stroje.
Povstane ruské letectví z popela?Kdysi silný letecký průmysl po rozpadu Sovětského svazu prožil velice hluboký úpadek a v posledních letech vyráběl nová letadla vesměs jen po jednotlivých kusech, letošní plány však slibují obrat k lepšímu. |
Celkem se podle televize Rossija 24 očekává uzavření kontraktů za více než deset miliard dolarů. Z toho by podle náměstka ruského ministra průmyslu a obchodu Denise Manturova měly na ruské výrobce připadnout kontrakty za více než tři miliardy dolarů.
Většina se sice má týkat dodávek nových stíhaček pro ruské letectvo, ale ve hře jsou i první kontrakty pro nový civilní letoun MS-21; Aeroflot má prý zájem o padesátku strojů.
Výstavy se účastní více než 840 společností ze čtyř desítek zemí včetně osmi vystavovatelů z Česka. Představuje se přes 240 letounů, vrtulníků, kosmických raket i zbraní protivzdušné obrany.
Po čtyřleté přestávce se moskevské výstavy účastní svými letouny i americké vojenské letectvo, zastoupené mimo jiné i strategickým bombardérem B-52.
Za hřeb civilního programu jsou považovány největší dopravní letouny Airbus A-380 a Boeing 787 Dreamliner. Nechybí ani nový ruský civilní letoun Suchoj Superjet S-100, jehož dodávky přepravcům začaly letos. K premiérám se řadí i prototyp lehkého dopravního letounu Rysačok samarského výrobce raket.
Stroj, který má nahradit letité dvouplošníky An-2, pohánějí české motory Walter M601F. V Rusku je podle listu Kommersant v současnosti v provozu 1288 civilních letounů, včetně tuctu letadel L-410 vesměs ještě československé výroby, a 982 civilních vrtulníků.
Výstava potrvá do konce týdne. Organizátoři čekají na 600.000 návštěvníků.