Lidovky.cz

Škodovácké trolejbusy už jezdí po italském Cagliari

Ekonomika

  11:34
PLZEŇ - Deset škodováckých trolejbusů začalo dnes vozit cestující v italském Cagliari. Plzeňská Škoda Electric dodá do města na Sardinii 16 vozů za 84 milionů Kč. Jde o plně nízkopodlažní vozy určené pro linky MHD v Cagliari, kde už čtyři roky jezdí tramvaje Škoda.

Deset škodováckých trolejbusů začalo vozit cestující v italském Cagliari. foto: Škoda Electric

Informoval o tom obchodní manažer Pavel Kuch. "Prvních deset vozidel jsme expedovali počátkem letošního roku, v únoru jsme zajišťovali odborné školení italských řidičů a pracovníků údržby. Zbylou šestici trolejbusů dodáme dopravnímu podniku Cagliari CTM do konce května," dodal.

ČTĚTE TAKÉ:

Převzetím nových trolejbusů, na nichž Škoda spolupracovala s polskou firmou Solaris, obnoví italský dopravní podnik polovinu svého vozového parku. "S novými trolejbusy jsme velmi spokojeni, rádi bychom v průběhu příštího roku vypsali tendr na obměnu druhé poloviny našeho zastaralého vozového parku," uvedl k další možné zakázce pro plzeňskou Škodu technický ředitel CTM Paride Gasparini.

Šestnáct dvanáctimetrových vozů bude sloužit na linkách spojujících centrum Cagliari a městskou část Quartu Sant'Elena. Trolejbusy nahradí podle Kucha 20 až 30 let staré a nevyhovující vozidla italských značek Fiat Socimi a Fiat-Iveco/Socimi.

Nové vozy z Plzně, vybavené nejmodernějším informačním a bezpečnostním systémem, mohou díky dieselgenerátoru jezdit i mimo trolejová vedení.

"Moderní trakční výzbroj snížila hlučnost o deset až 15 decibelů oproti trolejbusům značky Fiat. Další výhodou je možnost rekuperace brzdné energie zpět do sítě, kdy ji mohou využít i další vozy na lince. To vede k výraznému snížení spotřeby elektřiny," uvedl Kuch.

Před čtyřmi lety začalo v Cagliari jezdit devět třicetimetrových tramvají ze Škody Transportation. Město postupně prodlužuje krátkou trať a Škoda má další šance. Město zvažuje objednat až 50 vozů. Oboustranné a klimatizované tramvaje Škoda pro 300 cestujících jsou pětičlánkové, nízkopodlažní a umožňují bateriový dojezd.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.