Se zaměřením na lety do bližších destinací, které jsou zajímavé především pro obchodníky a firemní klientelu, souvisí i chystané posílení flotily menších vrtulových letadel. "Pro tento druh cestujících je důležitý spíše počet letových frekvencí než sedadlová kapacita," uvedl viceprezident pro obchod a marketing ČSA Jiří Marek. Společnost se proto pokouší zavést do flotily nová vrtulové letadla ATR 72, které by aerolinie měly získat v průběhu září a října.
ČTĚTE TAKÉ: |
Tato letadla by měla doplnit menší ATR 42, z nichž některá ČSA po skončení leasingu vrátí. Cílový počet vrtulových strojů by měl o jedno letadlo vzrůst na sedm letounů, uvedl Marek. Ještě na přelomu roku se přitom ČSA snažily těchto letadel zbavit a převést je do sesterské společnosti Holidays Czech Airlines.
Po zkrachovalých Job Air převezmou ČSA lety do Berlína a Stuttgartu
Podle prezidenta a předsedy představenstva ČSA Philippe Moreelse se zimní řád bude od současně platného letního řádu lišit jen minimálně. Kromě sezonních změn ČSA zohlední aktuální dění na trhu s leteckou přepravou. To se podle Marka v praxi projeví například přebíráním destinací z obchodní sítě zkrachovalé společnosti Job Air. ČSA po dopravci převezmou pravidelné lety do Berlína a do Stuttgartu. Příští léto by ČSA dále chtěly převzít rovněž linky do Záhřebu a slovinské Lublaně.
ČSA už nelétají do Atén a Bejrútu
Destinacemi, které oproti loňskému roku z letového řádu zmizely, jsou například pravidelné lety do Atén. Kvůli nerentabilitě způsobené poklesem zákazníků kvůli událostem arabského jara ČSA zrušily pravidelné linky do Bejrútu. O jednu týdenní destinaci naopak ČSA navýší počty spojení do východní Evropy - do Rostova na Donu, Ufy, Petrohradu, Jekatěrinburgu a Nižného Novgorodu. Z destinací v západní Evropě se četnost týdenních frekvencí zvýší například u Bruselu, Budapešti, Milána a Düsseldorfu. O čtyři týdenní frekvence ČSA dále posílí linku do izraelského Tel Avivu.