Celkem dopravce chystá dva páry spojů denně, dopoledne (v 6:15 a 7:15) pojedou vlaky z Brna do Prahy a odpoledne (v 17:03 a 18:03) v opačném směru. Původně dráhy očekávaly, že provoz expressů začne společně s opravami dálnice. Ty ale byly nakonec odloženy na jaro.
Nadstandardní služby D1 Expressu
Zdroj: České dráhy |
Dráhy ve vlacích, které by na trasu mezi oběma metropolemi měly urazit bez jediné zastávky za dvě hodiny a 42 minut, slibují řadu služeb, které do nedávna nebyly zdaleka samozřejmostí.
Jde například o bezdrátový internet, který dopravce od července ve zkušebním provozu spustil zatím jen v pendolinech, dále se s ním cestující mohou setkat v nově zařazovaných vozidlech RegioPanther a RegioShark na regionálních tratích.
Klimatizace a elektrické zásuvky
Kromě wi-fi internetu, který dopravce ve vlacích spustí během podzimu a který bude dostupný jen v některých soupravách D1 Expressu, slibují České dráhy ve vlaku klimatizaci, elektrické zásuvky ve všech vozech, bistrovůz, zvláštní oddíl určený jen ženám a tiché oddělení pro relaxaci během jízdy.
Cena obyčejné jízdenky mezi Prahou a Brnem vyjde na 210 korun, což je shodná akční cena, za kterou od loňského října mezi oběma městy jezdí dálkové spoje severní trasou přes Pardubice a Českou Třebovou. Trasa přes Čáslav, Havlíčkův brod a Žďár nad Sázavou, která je jen o dva kilometry delší, vyjde na 333 korun.
Opravy začnou na jaře
Opravy prvních úseků brněnské dálnice měly podle původních odhadů Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začít už v září. Výběrová řízení na dodavatele stavebních prací se ale proti původnímu plánu prodloužila, protože ŘSD na základě stížností a připomínek stavebních firem několikrát posunulo termín pro podání nabídek. Nejnověji ŘSD stanovilo lhůtu do 12. listopadu. Se stavebními pracemi se tak pravděpodobně začne až na jaře příštího roku.