Lidovky.cz

Levné letenky nízkonákladovek nabídne i Student Agency

Ekonomika

  14:59
BRNO - Fanoušci levných letenek nízkonákladových dopravců mohou slavit, krátce po spuštění rezervačního systému Letuška Light, zaměřeného pouze na tyto aerolinky, zahájí prodej pro nenáročné cestovatele i společnost Student Agency na webu Letenky.cz.
Dopravní letadlo (ilustrační foto).

Dopravní letadlo (ilustrační foto). foto: Shutterstock

Od pondělí budou na webu Letenky.cz nabízen prodej letenek i nízkonákladových dopravců. Student Agency začne s dopravci, kteří jsou v Česku nejvíce populární, a postupně bude přidávat další. Podle majitele firmy Radima Jančury je to reakce na posílení pozice těchto společností na letištích v Brně, Bratislavě, Budapešti či Polsku.

O týden dřív rozšířila svoji nabídku o nízkonákladové dopravce také Asiana provozující portál Letuška.cz. Ta představila nový systém zaměřený pouze na tyto levné letenky. Oproti tomu zákazníci Student Agency zařadí „letenky pro nenáročné“ mezi svojí běžnou nabídku.

ČTĚTE TAKÉ:

Právě to je podle mluvčího Student Agency Aleše Ondrůje největší předností nové služby. Zákazník si na jednom místě vyhledá spojení a server mu nabídne porovnání cen všech dopravců, kteří na lince v daný den poletí.

„Uvidí cenu, uvidí, na jakém letišti které letadlo přistává. A když si nebude vědět rady, může zavolat na zákaznickou linku. Odpadne tedy případná jazyková bariéra při výběru a objednávání letu,“ řekl Ondrůj. To, že Asiana spustila podobnou službu téměř ve stejný čas, označil za náhodu.

Ryanair nechybí, přestupů bude méně

Zpočátku si mohou cestující objednat letenky společností Wizz Air, easyJet, Norwegian, SmartWings nebo Transavia. Oproti Letušce Light přibude také nabídka irského dopravce Ryanair. „Partner, který tyto služby zajišťuje, bude postupně přidávat další, bude jich několik desítek. Půjdeme postupnými kroky,“ upřesnil Ondrůj.

Spojení s přestupy nabídne web pouze tam, kde jej garantuje dopravce. „Nechceme zákazníkovi nabízet spojení, kde mu přestup nemůžeme zaručit. Nedělají to ani někteří nízkonákladoví dopravci,“ uvedl Ondrůj.

Očekává, že podíl nízkonákladových letenek by se mohl vyšplhat na 20 procent, což je i jejich podíl na trhu. Student Agency očekává růst počtu zákazníků, nyní prodává kolem 200 000 letenek ročně a na českém trhu má pětinový podíl. Za první tři čtvrtletí rostl společnosti prodej o 1,2 procenta.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.