Svodidla se podle míry bezpečnosti dělí na typy H1 až H4. Nyní je na D1 typ H1, Ředitelství silnic a dálnic chce instalovat typ H2.
"Vysoké autobusy, které používá například Student Agency, by toto svodidlo nezadrželo. To je opravdu velký problém," řekl František Juráň, který je v Česku považovaný za největšího odborníka na svodidla.
ŘSD ale pro první fázi oprav téměř 40 kilometrů dálnice s bezpečnějšími svodidly nepočítá. Záleží na revizi předpisů. "Zatím však revize předpisů nebyla schválena a i vzhledem k probíhajícímu výběrovému řízení na první etapu modernizace dálnice D1 nelze zatím změnu úrovně zapracovat do projektu první etapy," řekla mluvčí ŘSD Martina Vápeníková.
Svodidla typu H2 jsou levnější. Podle Primy by byl u celé rekonstruované D1 rozdíl v ceně asi 100 milionů korun proti bezpečnějším svodidlům. Informoval o tom Český rozhlas (ČRo) a FTV Prima.