Lidovky.cz

Jedno z nejrušnějších českých nádraží dostalo novou tvář. Podívejte se

Ekonomika

  7:00
ÚSTÍ NAD LABEM - Cestující mají v Ústí nad Labem k dispozici zrekonstruovanou budovu hlavního nádraží. Po více než ročních opravách ji ve středu představili zástupci Českých drah. Rekonstrukci prováděla firma BM Construction, celkové náklady dosáhly 45 milionů korun.

Nová prosklená odbavovací hala podle architektonického návrhu Atelieru AP foto: ČTK

Součástí rekonstrukce byla modernizace odbavovací haly a vybudování nového hlavního vstupu do nádražní budovy. Ten navazuje na podchod, který umožňuje vstup na labské nábřeží. Odbavovací hala je situována do nově vybudované prosklené části nádražní budovy. Součástí haly je také ochoz, kde mohou lidé vyčkat příjezdu vlaku.

PODÍVEJTE SE TAKÉ:

"V rámci nové odbavovací haly jsou k dispozici čtyři nové pokladny, včetně mezinárodní, další služby pak poskytuje ČD centrum. K zobrazení informací o přijíždějících a odjíždějících železničních spojích slouží moderní velkoplošné panely. V odbavovací hale mají cestující možnost využít Wi-Fi připojení k internetu, prodejní automaty s občerstvením, ale také například bankomat," vyjmenovala mluvčí ČD Radka Pistoriusová.

Modernizace objektu ústeckého hlavního nádraží byla jednou z nevýznamnějších investičních akcí Českých drah v uplynulých dvou letech.

Rekonstrukce začala v prosinci 2011, stavba byla zkolaudována letos v lednu. Odbavovací hala byla ve zkušebním provozu od loňského srpna.

Historie nádraží

Nádražím v Ústí nad Labem projdou ročně zhruba dva miliony cestujících, patří k nejvytíženějším v zemi. Výpravní budova Ústí nad Labem hlavní nádraží byla postavena v roce 1850.

Nálety v roce 1945 ji značně poškodily a od tohoto roku byla v provozu jako funkční provizorium. Značné škody na ní napáchaly také povodně v roce 2002.

V druhé části objektu cestující naleznou zavazadlovou pokladnu a komerční prostory pro nákup tiskovin a občerstvení.

Časem tam má být zprovozněna také nádražní restaurace, zatím se pro ni hledá vhodný nájemce. Celý prostor výpravní budovy je vybaven bezpečnostním kamerovým systémem.

Rekonstrukce se uskutečnila ve dvou etapách. Cestujícím byla k dispozici vždy jedna polovina prostor nádraží. "Část původní historické budovy byla zachována a modernizována, ve zbývající části nádraží vznikla nová prosklená odbavovací hala podle architektonického návrhu Atelieru AP, který projekčně zpracovala společnost SUDOP Praha," dodala Pistoriusová.

Modernizace objektu ústeckého hlavního nádraží byla jednou z nevýznamnějších investičních akcí Českých drah v uplynulých dvou letech.

Zobrazit celou fotogalerii

Prohlédněte si pohodlně všechny fotografie

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.