Ryanair a jeho šéf O'Leary slibují to, co se ještě nedávno zdálo nemožné. Vedle dalšího zvýšení role Ryanairu, který nyní po Evropě operuje s více než 300 Boeingy 737, na trhu krátkých letů na kontinentu, ohlásil O'Leary revoluci i v transatlantických letech.
Ryanair |
Podle zprávy agentury Bloomberg chce O'Leary provozovat první levné transatlantické aerolinky, které by létaly mezi pěti evropskými a deseti americkými městy na východním, ale i západním pobřeží. Neměl by to však být Ryanair, ale pro tento případ vytvořená nová značka.
"Čekáme na zhoršení situace na trhu transatlantických letů. Nabídka letů za deset liber nebo deset euro v ekonomické třídě bude bezkonkurenční. Je s podivem, že to ještě žádného dopravce létajícího přes oceán nenapadlo," uvedl O'Leary. Podle jeho slov by se tento projekt měl uskutečnit v příštích pěti letech.
Jednou z podmínek je, aby se O'Learymu podařilo převzít Aer Lingus, druhé největší irské aerolinky, které mají na rozdíl od Ryanairu ve své nabídce i transatlantické lety. Tomu zatím brání odpor Evropské komise, která transakci kvůli obavám z omezení konkurence na trhu zablokovala.