„Bohužel je potřeba to stále opakovat. Pokud něco kupuji, musím si přečíst, co se v obchodních podmínkách píše před tím, než je odsouhlasím,“ odpověděl na dotaz serveru Lidovky.cz mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
O jaký problém jde? Čtenář Jan Novák si stěžoval na rozpory v obchodních podmínkách Českých drah a údaji na samotné jízdence. V domnění, že může dlouho dopředu zakoupený „eTicket“ do Německa vyměnit za jiný termín, totiž u několika pokladen na nádražích nepochodil. Odkazoval se přitom na pasáž obchodních podmínek, ve které stojí, že jízdenku lze za určitých podmínek vrátit.
Před potvrzením nákupu a zaplacením upozorněn, že jízdenku není možné vrátit ani vyměnit nejméně 2x.
Citovaný paragraf se však vztahuje pouze na vnitrostátní jízdenky. „Abychom předešli podobným nedorozuměním při nákupu 'Včasné jízdenky Evropa' na eShopu, upozorňujeme před potvrzením nákupu a zaplacením naše zákazníky nejméně dvakrát o důležitých podmínkách u této jízdenky, kam patří i fakt, že je není možné vracet ani měnit,“ vysvětluje Šťáhlavský.
„Domnívám se, že k nedorozumění mohlo dojít například tím, že zákazník nevěnoval pozornost 'Důležitému upozornění' v 3. kroku nákupu a 'Obchodním podmínkám' ve 4. kroku nákupu, kdy si možná tyto podmínky celé nepřečetl, a proto omylem vztáhl bod vnitrostátní přeprava na přepravu mezinárodní,“ dodává mluvčí.