Ředitelství silnic a dálnic ale rozpočet na stavbu úseku největší české dopravní tepny navyšovat nechce. "Pro mě je přijatelnější určité zpoždění stavby než zbytečné navyšování rozpočtu," řekl ředitel ŘDS David Čermák serveru iDnes.cz. Jednání se stavitelskou firmou se ale ve středu pohnula, ředitelství od ní získá dokumentaci o dalším postupu stavby.
Nedostatečná únosnost krajnic není problémem jen tohoto úseku dálnice D1, ředitelství takovéto komplikace řeší i jinde. Stavbaři se s ředitelstvím ale dohodli na úpravách bez zastavení prací a výraznější sanace podloží.
Ceny stlačené až na 60%
Stavební firmy, které si stavbu dálnice vysoutěžily, výrazně stlačily cenu. Šly až na 60% původního návrhu. Jejich neúspěšní konkurenti se následně vyjadřovali, že je tak rozpočet na modernizaci dálnice výrazně pod cenou a pro vítězné firmy ztrátový. Právě u zmiňovaného problematického úseku mezi Velkou Bíteší a Lhotkou šly ceny oproti původnímu projektu nejníž. Je tak možné, že se kvůli komplikacím s nedostatečnou únosností krajnic budou firmy snažit zvýšit příjem za tuto zakázku finančními prostředky za vícepráce, aby tak vylepšily své hospodaření.
Demolice mostů
Stavbaři měli i na tomto úseku práci jen na začátku července, kdy proběhla plánovaná demolice sedmi mostů. V tu dobu byla dálnice zcela uzavřena.
Více o střežení mostů přes D1 čtěte zde: |