Investor, kterým je Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), získala potřebná povolení a nyní připravuje výběrové řízení na stavbu samotné zastávky a přístupové cesty, která cestující zavede k podchodu metra pod Michelskou ulicí.
"Vidíme to jako bezproblémovou stavbu, která by se v průběhu letošního roku mohla vytendrovat," uvedl Lubor Hrubeš, ředitel Stavební správy západ na SŽDC. Zastávka má nově vydané stavební povolení a čeká se na nabytí právní moci.
Pokud se soutěž na zhotovitele stavby uskuteční bez komplikací, měly by stavební práce začít na jaře příštího roku s tím, že by měla být hotová do listopadu.
Vzniknou zastávky Eden nebo Podbaba
Kačerovská zastávka je součástí přípravy takzvaných tangenciálních linek, které by měly spojovat okrajové části Prahy a doplnit síť městské hromadné dopravy o rychlé vlakové spojení po vzoru německého S-Bahnu.
Zatím se diskutuje o zavedení dopravy ve zhuštěném intervalu, který by odpovídal městské dopravě, na tratích z Radotína do Vysočan přes Smíchov a Vršovice, z Hostivaře do Holešovic přes Libeň, Z Vysočan do Hostivaře přes Malešice a z Radotína do Běchovic právě přes Kačerov.
ČTĚTE TAKÉ: |
Kromě Kačerova by v Praze měly do tří let vzniknout nové zastávky Eden a Zahradní město v rámci modernizace železničního napojení na čtvrtý tranzitní železniční koridor. Mezi Holešovicemi a Bubenčí by se v příštím roce měla rovněž začít stavět zastávka Podbaba.
Od roku 2015 se připravuje rozsáhlý projekt modernizaci zbylých železničních stanic v hlavním městě, která by měla být financovaná z nového programového období evropského Operačního programu doprava II.