Lidovky.cz

Jančura předhoní Pendolina, do Košic vyjede už v říjnu. Za 248 korun

Slovensko

  11:25
PRAHA/KOŠICE - Podnikatel Radim Jančura přiostřil budoucí konkurenční bitvu na trati mezi Prahou a Košicemi. Svoje soupravy začne na východní Slovensko posílat už v polovině října. A to za zaváděcí cenu, která je výrazně nižší než nabídka Českých drah.

¨Majitel společnosti RegioJet Radim Jančura. foto: Lidové noviny

Majitel žlutých vlaků RegioJet Radim Jančura se rozhodl, že jeden pár vlaků bude jezdit z Prahy do Košic už od poloviny října.

Původně přitom plánoval protáhnout ranní spoj Praha - Žilina až od nového grafikonu v polovině prosince, stejně jako konkurenční Leo Express,  Cena jízdenek má začínat na devíti eurech, což je v přepočtu 248 korun.

PSALI JSME:

Přes den už nyní jezdí na východní Slovensko i České dráhy s vlakem EuroCity Košičan. Jančurův vlak vyjíždí z Prahy v 7:44, do Košic dojede za necelých osm hodin. Za Žilinou zastaví ještě ve Vrútkách, Ružomberku, Liptovském Mikuláši, Štrbě, Popradu a Kysaku. Z Košic bude vyjíždět v 7.24 a do Prahy dojede v 16.16.

Ceny jízdenek za devět eur mají být zaváděcí. Jsou dokonce levnější než část jízdenek z Prahy do Ostravy, přičemž do Košic ujede vlak dvojnásobnou vzdálenost. Cena je taktéž zhruba poloviční proti jízdenkám Českých drah.

Nejrychlejší bude Pendolino

Pendolino - ilustrační foto

Vzhledem k nástupu konkurence na téměř 700 kilometrů dlouhou trasu mění strategii i České dráhy, které od prosince nasadí místo klasické soupravy Košičanu vlaky typu Pendolino, díky čemuž budou nejrychlejším dopravcem na trase.

Z Prahy budou vyjíždět mezi šestou a sedmou hodinou ranní a v Košicích by měl být vlak po druhé hodině odpolední. Zpět by se měl z Košic vracet po třetí hodině odpolední a dorazit do Prahy mezi desátou a jedenáctou večerní. Na trasu vyjede od prosince i Leo Express.

RegioJet by měl jezdit od prosince také na čistě vnitrostátní slovenské hlavní trati z Bratislavy přes Žilinu do Košic. Na jaře Jančura uvedl, že plánuje čtyři páry vlaků, tedy stejný počet, jaký má slovenský státní dopravce ZSSK ve spojích InterCity.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.