Mluvčí ROPIDu Filip Drápal tvrdí, že inovace vychází ze standardů kvality, které ROPID s Dopravním podnikem hlavního města Prahy (DPP) podepsal. Tabule oznamující čas příjezdu soupravy bylo jednou z věcí, které ROPID ve standardech požadoval.
„Dělali jsme si průzkumy mezi cestujícími, které ukázaly, že jim tyhle informace v metru chybí. Je to celosvětový trend. V podstatě ve všech městech Evropy i ve světě takové informace cestující mají, jenom v Praze to ještě nebylo,“ řekl Drápal pro server Lidovky.cz s tím, že DPP stihá zavádět nové panely dokonce dříve, než ROPID požadoval v dohodě.
Náklady v řádech tisícikorun
Podle mluvčího DPP Jiřího Štábla probíhá inovace v rámci plánované celkové modernizace panelů. Ta mimo jiné zahrnuje i rekonstrukci stávajícího elektrického vedení, sítí či osazení právě informačních panelů novými procesory.
K TÉMATU: |
„Rekonstrukci informačních panelů AIS nebylo možné realizovat v rámci běžné údržby, jedná se o investiční akci, která musela být řádně připravena v souladu se všemi legislativními a bezpečnostními podmínkami,“ uvedl pro Lidovky.cz. „Až v roce 2013 se v metru dostala infrastruktura do takového stavu, že mohla být zahájena modernizace, která probíhala v roce 2014,“ dodal.
Informační AIS panely byly zapojovány do celkové komunikační sítě metra tak, aby v případě potřeby mohl dispečer vzdáleně informovat cestující např. o hrozícím nebezpečí, evakuaci nebo napříkad o změnách v dopravě.
Lidé si podle jeho vyjádření novinku pochvalují. „Od našich cestujících máme pouze pozitivní zpětnou vazbu. Dopravní podnik se právě úpravou funkcionality AIS panelů snažil reagovat na připomínky cestujících a dle ohlasů to byl krok správným směrem,“ uvedl Štábl. Nová funkce panelů si prý vyžádala náklady v řádech tisícikorun.