Konkurenční Asiana, která provozuje úspěšný portál Letuška.cz, loni rostla o sedm procent a měla tržby 2,2 miliardy. Student Agency prodala 242 tisíc letenek, největší zájem byl o lety do Paříže.
Obchodní ředitelka prodeje letenek Věra Janičinová soudí, že příčinou nárůstu je především cenová dostupnost letenek.
Český úspěch: letenky pro baťůžkáře ženou Skypicker k miliardovým tržbám |
„Stále více lidí z Česka létá na dovolenou či za prací. Díky akčním nabídkám je možné dostat se do Severní Ameriky i za deset tisíc korun, s nízkonákladovými společnostmi lze létat po Evropě i za pětistovku,“ řekla Janičinová.
Nejoblíbenější destinací v Evropě je dlouhodobě Paříž, za ní následují Barcelona, Amsterdam, Londýn a Řím.
Největší zájem o letenky do těchto míst bývá na jaře a na podzim. Mimoevropským destinacím vládl loni podobně jako v minulosti thajský Bangkok. V první pětici byla i další exotická místa, mezi něž se vklínil pouze tradiční New York. Podle Janičinové však vzrostl nejen podíl dovolenkářů, ale také byznys klientely, a to o deset procent.
Největší konkurence Asiana loni prodala 167 tisíc letenek. Přestože to byl jedenáctiprocentní nárůst, předpokládá na rozdíl od Student Agency, že celkový trh spíše klesal.