Jde o projekt takzvané Aliance TW Team, který tvoří například firmy Pragoimex či Krnovské opravny. V Praze pak technici z tramvajových dílen dávali stroj dohromady.
„V období mezi červnem a zářím budeme na vozidle provádět typové zkoušky předepsané platnou legislativou a Drážním úřadem. Mezi ně patří například zkouška součinnosti brzd, zkouška hlučnosti a vibrací a zkušební provoz bez cestujících,“ uvedl mluvčí dopravního podniku Jiří Štábl.
Pokud tramvaj projde úspěšně testováním a bude o ní zájem, mohla by se pražská opravna tramvají podílet na její sériové výrobě.
„V říjnu by pak začala Evo1 ve zkušebním provozu vozit i cestující. A kromě splnění všech technických parametrů nás také bude zajímat hodnocení od cestující veřejnosti,“ doplnil šéf pražského dopravního podniku Jaroslav Ďuriš.
Opravna tramvají Hostivař funguje od roku 1967 a je jedním z nejmodernějších opravárenských zařízení ve střední Evropě, specializovaným na údržbu, opravy a rekonstrukce tramvajových vozidel a jejich dílů.