Zprovoznění problematické stavby, které je po opakovaných odkladech naplánováno na polovinu září, je podle náměstka primátorky Petra Dolínka (ČSSD) reálné.
ZVĚŘINA: Tunel Blanka je třeba vyhrabat až do dna |
S výměnou se původně mělo začít už v dubnu. „Zjistilo se, že v průchodkách je řada nečistot, které bylo třeba odstranit, a následně to kamerovými zkouškami opět vyhodnocovat. Myslím si, že si dodavatelé snaží vzájemně trochu krýt záda, aby nechybovali, takže to trvalo déle,“ řekl České televizi (ČT) Dolínek.
Pověřený ředitel magistrátního odboru stavebních investic Ondřej Krutský už ve čtvrtek na výboru zastupitelstva řekl, že výměna kabelů v ten den začala.
Blanka není stavebně připravená
Dodavatel technologií, ČKD Praha DIZ, na začátku června uvedl, že výměna vodou poškozených kabelů ještě nezačala, protože Blanka není stavebně připravena. Právě nutná výměna kabelů znemožnila zprovoznění tunelu letos na jaře. Metrostav, který tunel stavěl, se k problému nechtěl vyjádřit. Správce stavby, firma Inženýring dopravních staveb (IDS), ale již dříve na dotaz ČTK uvedl, že není důvod k obavám.
Tunel Blanka změní dopravu až na konci roku. Praha chce nejdříve vše vyhodnotit |
Náklady na problematický tunelový komplex budou proti původním předpokladům nejméně o šest miliard vyšší, přijde na 37 miliard korun. Výstavba začala za primátora Pavla Béma (ODS). Severozápadní část okruhu měla být podle plánů otevřena už před čtyřmi lety, stavba se ale protahovala. Termín otevření politici již několikrát odložili.