Ministerstvo ale podle Ťoka zvažuje, že by nalepovací kupony v budoucnu nahradila systémem, kdy byla vozidla kontrolována kamerami podle registrační značky. Ušetřilo by tak za tisk kuponů. „Za 1,5 roku by se tento systém vyplatil,“ uvedl s tím, že by systém také umožnil krajské zpoplatnění dálnic.
Podle mluvčího ministerstva Tomáše Neřolda by si zavedení takzvaného videotollu vyžádalo legislativní změny a soutěž na dodavatele technologie, tedy alespoň dva roky příprav. Ke snímání vozidel by podle něj bylo možné využít již postavené mýtné brány, které jsou v majetku státu.
Peníze ze známek jdou zpět do silniční sítě
Prodej dálničních známek na letošní rok vzrostl meziročně zhruba o šest procent. Tržby za prodej známek od listopadu do března se proti loňsku zvýšily o 150 milionů korun. Vybrané peníze jdou zpět do silniční sítě.
Mým snem je, aby mýtné brány měřily rychlost, řekl ministr Ťok |
Ministr také již zaslal pro informaci vládě materiál o postupu výběru nového provozovatele mýtného systému po roce 2016, kdy skončí smlouva s firmou Kapsch. V prvním kroku vypíše soutěž na provozovatele mýtných bran postavených Kapschem. Tendr chce vypsat ještě před koncem letošního roku. Z 27 oslovených firem jich podle ministra projevilo o zakázku zájem čtrnáct nebo patnáct.
Ministerstvo dostalo od firmy Kapsch také návrh řešení na možné úsekové měření rychlosti na dálnicích prostřednictvím mýtných bran, o zavedení systému ale dosud nerozhodlo.