Lidovky.cz

Jančura zbrojí na Prahu. Jeho flotilu taxíků posílí 600 ’zelených’ octavií

Slovensko

  6:00
BRNO/PRAHA - Radim Jančura připravil největší nákup aut od vstupu na trh pražské taxislužby. Do flotily jeho Tick Tack Taxi přibude během tří let 600 vozů Škoda Octavia s pohonem na stlačený zemní plyn CNG. Zároveň chystá masivní nábor řidičů.

Radim Jančura, většinový majitel Tick Tack Taxi. foto:  František Vlček, MAFRA

Dosud jezdilo pro Jančurovu firmu zhruba sto bílých Audi A6 a stejný počet řidičů. Taxislužba brněnskému podnikateli navíc nevydělávala a musela přejít ze zaměstnaneckého systému k tradičnímu modelu OSVČ.

Přesto se šéf skupiny Student Agency rozhodl v tomto specifickém oboru pokračovat, a naopak výrazně expandovat. Podle zjištění serveru Lidovky.cz dostane od Škody Auto prvních sto octavií na CNG ještě do konce tohoto roku. Během následujících tří let jich bude dokonce 600.

Jančura si na Slovensku věří. Vlaky do Tater rozšíří kapacitu na tisíc lidí

Pořízení nových aut potvrdil bez dalších podrobností mluvčí Student Agency Aleš Ondrůj. „Hodláme výrazně posílit naše služby a vstoupit do dalšího segmentu na trhu se špičkovými vozy Škoda Octavia s ekologicky šetrným pohonem na CNG,“ uvedl Ondrůj.

O zajímavý obchod jde i z pohledu dodavatele. „Jsme rádi, že společnost Tick Tack Taxi pozitivně zhodnotila naši nabídku ekologického a ekonomického modelu Octavia G-TEC s pohonem na CNG. Věříme, že flotila sto vozů (které Škoda dodá do konce roku - pozn. red.) vhodně doplní stávající vozový park společnosti,“ doplnil mluvčí Škody Auto Vítězslav Pelc.

Majitel Student Agency Radim Jančura představil nové vozy své taxislužby Tick...
Majitel Student Agency Radim Jančura představil nové vozy své taxislužby Tick...

Tick Tack Taxi ve spojitosti s nárůstem počtu vozů chystá logicky také masivní nábor řidičů. Vzhledem k tomu, že s auty budou jezdit řidiči na živnostenský list, je pravděpodobné, že pro každé auto musí manažeři Tick Tack Taxi najít šoféra. Dříve se řidiči ve firmě na autech střídali.

Kromě již zmíněných octavií si pořídí ještě 200 nových vozů Audi A6 na operativní leasing. Stávajících sto audi do konce roku vyřadí. Ve flotile Tick Tack Taxi tak bude do konce roku 300 aut. Výhledově pak Jančura počítá s tisícovkou. Škodovky budou jezdit po objednání mobilní aplikací za 18 korun za kilometr, luxusnější limuzíny Audi za 25 korun.

Jak sehnat řidiče?

Tick Tack Taxi kvůli tomu musí do svých řad přilákat stovky nových tváří. A to nebude úplně snadné.

„V dnešní době není jednoduché sehnat dvacet řidičů, natož 300. Ti lidé musí například projít zkouškami. Trh je navíc svým způsobem rozebraný,“ uvedl před časem k expanzi Jančurovy firmy šéf Asociace koncesionářů v taxislužbě Karel Holcman.

Podle jeho odhadů jezdí po Praze zhruba pět tisíc legálních i „černých“ taxikářů, počty vycházejí zhruba půl na půl. Ne všichni se ale této práci věnují na plný úvazek, část řidičů jezdí jen o víkendech, případně nabízejí své služby při větších akcích.

Současnou flotilu Tick Tack Taxi tvoří takřka výhradně vozy Audi A6.

Pro lepší představu poměru sil na trhu: největší česká taxislužba AAA Radiotaxi provozuje zhruba 1200 aut.

Radim Jančura vstoupil do světa pražské taxislužby před více než dvěma lety. V malé firmě Tick Tack Taxi si koupil většinový podíl a vyhlásil smělé cíle: očistit pověst metropolitních taxikářů jasně deklarovanými cenami, striktním používáním GPS navigací a hlavně řidiči nezatíženými minulostí ze služby v jiných pražských taxislužbách.

Jenže zaměstnanecký model se ukázal jako příliš nákladný, proto firma přešla na systém OSVČ běžný prakticky ve všech společnostech provozujících taxislužbu.

Jančura posiluje svůj taxíkový byznys. Kupuje 300 nových aut

Změní se také vozový park. Dosud pro Tick Tack jezdily téměř výhradně bílé limuzíny Audi A6. Během tří let přibudou Škody Octavie. Firma zatím neupřesnila, jakou značku aut si Jančurova firma pořídila zářijovým podpisem 300 nových vozů.

Tick Tack Taxi je součástí skupiny Student Agency podnikatele Radima Jančury. Loni dosáhla obratu 7,5 miliardy korun, což byl oproti předešlému roku nárůst okolo deseti procent.

Kromě pražské taxislužby se firma dlouhodobě věnuje prodeji letenek, pracovních pobytů pro studenty a od roku 2004 se výrazně zaměřila na dopravu. Tehdy začala provozovat autobusové linky s vozy v typické žluté barvě.

Od roku 2011 se pod značkou RegioJet pustila i do železničního podnikání na trase mezi Prahou a Ostravou. V současné době jezdí firma se svými vlaky i do Košic a také na dvou slovenských vnitrostátních linkách.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.