Lidovky.cz

Leo Express posílí linku na Slovensko. Do Košic pošle nový noční vlak

Slovensko

  11:10
PRAHA - Soukromý dopravce Leo Express si pochvaluje obsazenost svých vlaků, které už více než rok rok vypravuje z Prahy do Košic. Linku vedoucí přes Žilinu a tatranská města proto brzy posílí. Od 29. února přidá večerní vlak z Prahy, který dosud končil ve Spišské Nové Vsi.

Souprava Leo Expressu. foto: MAFRA - Michal Klíma

Nově bude spoj zajíždět i do Prešova a Košic. Z české metropole bude černozlatá souprava Leo Expressu vyrážet v 19.11, na konečné bude brzy ráno. V Košicích se otočí a ve směru Praha odjede ve 4.45.

Do Prešova a Košic tak bude firma jezdit z české metropole nově dvakrát denně, stejně tak i ve druhém směru. Pro Leo Express jde o velmi důležité spojení.

„Spoje mezi Prahou, Žilinou, Prešovem a Košicemi patří dlouhodobě mezi naše nejobsazenější vlaky. Jejich celkový přínos pro tržby se pohybuje kolem deseti procent a má potenciál být až třicetiprocentní. Stejně jako v Česku, chceme dále rozšiřovat naši síť i na Slovensku,“ popsal pro Lidovky.cz šéf Leo Expressu pro Evropu Peter Koehler.

Vlak do Trenčína zaplníme. Máme v plánu i další tratě, říká šéf Arrivy

Nejlevnější lístky budou při včasném nákupu stát 269 korun. Ve špičkových časech bývá podle Petera Koehlera vlak do Košic vyprodaný, ve slabších dnech se pohybuje kolem 60 procent.

Soukromý dopravce podnikatele Leoše Novotného naopak zruší ranní vlak s odjezdem ve 3.55 z Bohumína do Prahy a z Prahy do Bohumína v 6.11. Tyto soupravy nebyly příliš vytížené, proto firma využije vlak raději jinde.

Novinkou budou od června nové večerní spoje mezi Prahou a Ostravou. Lístky budou k dostání od 1. dubna 2016.

Leoš Novotný, majitel Leo Expressu.
Helena Záleská, první strojvůdkyně vlaků Leo Express. Na trať z Prahy do...

Leo Express na konci loňského roku oslavil třetí narozeniny - na vysoce konkurenční trase mezi Prahou a Ostravou působí od roku 2012. Dosud byl v červených číslech, ale na začátku nového roku začali jeho lidé vysílat pozitivní zprávy.

Loni vlaky a autobusy Leo Expressu přepravily téměř 1,1 milionu cestujících, meziročně o 210 tisíc více. Tržby dopravce se za loňský rok zvýšily o 35 procent na 260 milionů korun. Loni v prosinci se pak firma poprvé přehoupla do zisku.

Dosavadní ztrátové hospodaření přisuzují manažeři Leo Expressu především údajně nezákonné cenové politice státních Českých drah, které na lince Praha - Ostrava také jezdí na komerční riziko, stejně jako další soukromník RegioJet. Kvůli podezření na predátorské ceny Českých drah se firma soudí.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.