Úpravy počítají se změnami tras některých tramvajových linek nebo přibudou nové. Společnost Ropid, která plánuje hromadnou dopravu v Praze, chystá změny i v autobusové dopravě, metra se nedotknou.
Poslední výrazné změny dělala Praha v roce 2012.
ČTĚTE TAKÉ: |
„Městské části budou mít nyní do konce dubna možnost návrhy připomínkovat, v květnu by měla být hotova finální verze tak, aby se s ní lidé mohli od června začít seznamovat,“ řekl náměstek pražské primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).
První varianta změn je označena jako modrá. V ní je nižší počet změn než v druhém, oranžovém návrhu. Podle první varianty se má počet linek zvýšit z dnešních 21 na 25 a změny tras se mají dotknout desítky linek. Nově má například propojit linka 6 I. P. Pavlova a Strašnice, linka číslo 16 jet z Barrandova na Jarov a Nádraží Vysočany a Holešovice by nově propojila linka 14.
Oranžový návrh počítá s provozem 25 linek, změna trasy by se ale týkala 13 ze současných, vzniklo by pět nových a jedna současná by byla zcela zrušena. Také tato změna počítá s vedením tras zmíněných v modré variantě. V oranžové by pak byla kupříkladu zrušena linka 20 a ze Sídliště Barrandov by nejezdila tramvaj číslo 14 na Václavské náměstí.
A co vídeňský model?
Ke modré a oranžové variantě Ropid vypracoval ještě třetí, takzvaný vídeňský model, který by snížil počet linek o čtyři na 17. Tuto variantu sice předloží radnicím, avšak zavádět ji neplánuje.
„Jedná se jen o doplňkový návrh, který ukážeme radnicím, obsahuje totiž některé jejich návrhy změn, tak aby viděly, že jsme se jimi zabývali,“ řekl šéf ropidu Petr Tomčík.
Záchrana ‚skokanů‘ v metru se prodlouží. Řidiči mají zákaz zkratovat koleje |
Další razantní změny ve vedení tramvajových linek by podle Dolínka neměly v dalších deseti letech přijít. Drobné úpravy se ale dělat mohou.
Praha naposledy udělala revoluční změny v roce 2012, kdy změnila trasy většiny tramvajových i autobusových linek. Současné návrhy počítají s částečným návratem před tyto změny - je v nich uveden například návrat linky 12 z Letné na nábřeží nebo obnovení linky 19.
Souběžně se změnami tramvají chystá Ropid změny u autobusů. Měly by být hotové do prázdnin. „Změny ve vedení autobusů nebudou nijak revoluční, jedná se spíše o drobné doladění v některých lokalitách, třeba v Letňanech,“ řekl zástupce ředitele Ropid Martin Šubrt.