„Byla to oprava vyvolaná havarijním stavem. Víme, že Petřín je nestabilní, museli jsme tak urychleně přistoupit k opravám,“ řekl generální ředitel DPP Jaroslav Ďuriš.
Barevná Petřínská rozhledna? Na starost ji má 40 reflektorů |
Nový prefabrikovaný železobetonový most vznikl u stanice Nebozízek. Ten původní se totiž kvůli nestabilnímu podloží sesouval dolů směrem k Újezdu a navíc se nakláněl ke Smíchovu. Následně DPP položil nové kolejnice a opravil elektroinstalaci. Ve stanice Újezd byla opravena vstupní hala, toalety i nástupiště a dovybaveno zázemí pro zaměstnance.
Nástupiště stanic i most získaly také nové osvětlení, postaveny byly nové schody, zábradlí a stanice Nebozízek má také novou vstupní bránu.
Lanovka na Petřín měří více než půl kilometru a funguje od roku 1891, kdy jezdila na vodní pohon. Na elektřinu jezdí od roku 1932 a kvůli sesuvům půdy byl její provoz od roku 1965 na dvě dekády zastaven. Lanovka má tři stanice, a to Újezd, Nebozízek a Petřín. Doba jízdy je pět minut a interval činí deset minut. Cestující používají jízdenky pražské MHD.