S informací přišel server iDnes.cz. Zástupci společnosti Ropid slibovali, že ihned po otevření Blanky budou tunelem projíždět autobusy pražské MHD. Nic takového se ale v blízké budoucnosti nechystá. „Zavedení nových páteřních autobusových linek ve všech tunelech Městského okruhu by pro rozpočet města představovalo zátěž v objemu několika desítek milionů korun ročně,“ uvedl pro server náměstek ředitele společnosti Martin Šubrt.
Za půl roku vám řeknu, kolik stál Prahu tunel Blanka, slibuje radní Dolínek |
Praha, která hromadnou dopravu dlouhodobě dotuje, si další náklady na MHD nepřeje. V roce 2015 stál její provoz město 18 miliard korun, zejména kvůli prodloužení linky metra A. Tržby přitom činily jen o něco více než 4 miliardy korun. V příštích letech chce proto vedení města na veřejnou dopravu v rozpočtu vyčlenit pouze 14 miliard. Nákladná autobusová linka tak do magistrátních plánů příliš nezapadá.
Ropidu nestojí v cestě pouze omezené finance. Plány na zavedení nové linky podle Šubrta hatí i radnice Prahy 6. „Ta aktuálně řeší příliš velký počet autobusů na Vítězném náměstí a nesouhlasí s navyšováním počtu spojů o další stovky denně,“ řekl serveru Šubrt. Bez Vítězného náměstí, odkud jezdí nejvíce lidí, nemá podle Ropidu příliš cenu nad podobnou linkou uvažovat, protože by nemohla časově konkurovat dalším spojením, například metru.
Využití tunelu autobusy MHD by mohlo řadu Pražanů přesvědčit nechat auta v garáži. Cesta z Dejvic na Prosek, která nyní autobusům zabere půl hodiny, by se po průjezdu Blankou zkrátila na patnáct až dvacet minut.