Lidovky.cz

Cyklisté v Praze to budou mít na háku. Dopravní podnik testuje speciální bus

Ekonomika

  15:55
PRAHA - Pražský dopravní podnik představil autobus s úpravou pro přepravu jízdních kol. Ve zkušebním provozu bude jezdit na lince číslo 147 z Dejvické do Suchdola. Zkušební provoz potrvá do konce října.

Dopravní podnik v Praze představil speciálně upravený cyklobus. foto: DPP

Dopravní podnik poté provoz vyhodnotí a společně s vedením města rozhodne o dalším postupu. Nyní mohou cyklisté do metra a některých tramvají.

„Cyklobus má na zadní části přidělán držák na kola. Tato úprava není cílena na centrum města, ale na okrajové části. Přeprava kol by neměla mít vliv na délku cestování a neměla by autobusy zpožďovat,“ řekl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).

Praha prodala Bulharům 20 tramvají určených k sešrotování. Dobrý obchod, říká Krnáčová

Kolo si budou na háky zavěšovat sami cyklisté, řidič je pouze zamkne zámkem a předá visačku s číslem držáku, na kterém je kolo zavěšeno. Při vystupování se pak cestující touto visačkou prokáže a řidič mu jeho bicykl vrátí. Autobusy, kterými bude možné kolo převážet, budou označeny nálepkou a piktogram bude rovněž na jízdním řádu.

Zkušební provoz na lince 147 bude trvat do konce října. „Osvědčí-li se zkušební provoz cyklobusů, poslouží jako vzor pro další kroky v tomto směru,“ řekl generální ředitel podniku Jaroslav Ďuriš. Háky na zádi autobusu zvolil dopravce s ohledem na vnitřní uspořádání autobusů, kdy přeprava kol uvnitř vozu je podle dopravce nevhodná.

Dopravní podnik v Praze představil speciálně upravený cyklobus.
Dopravní podnik v Praze představil speciálně upravený cyklobus.

Podnik společně s městem před několika týdny rozšířil možnost přepravy jízdních kol v metru. Cyklisté s nimi nemusí stát pouze na poslední plošině posledního vozu soupravy, ale mohou i do dalších vozů. Dveře, kterými mohou nastoupit s kolem, jsou označeny zelenou nálepkou.

Lidé mohou jet s kolem rovněž na vybraných tramvajových linkách, například z Hlubočep na Barrandov.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.