Dráhy budovy i zaměstnance, kteří se o ně starají, převedou nejpozději k 1. srpnu. Správa zaplatí Českým drahám z peněz ministerstva dopravy.
Plánovanou transakci už koncem loňského roku schválila vláda a v dubnu s převodem souhlasila i dozorčí rada Českých drah. Dopravce původně očekával za převod nádraží výrazně vyšší sumu, zhruba dvojnásobek té současné.
Nejdražší mašiny v Česku budou stát ještě víc. Škoda vymáhá další desítky milionů |
Částku na úrovni tří miliard korun nicméně v loňském roce prakticky stanovila Evropská komise. Uvedla, že převod nádraží mezi státem vlastněnými drahami a SŽDC za tuto cenu nebude považovat za nedovolenou podporu.
Součástí prodeje nádražních budov má být i pražské hlavní nádraží, naopak se netýká pražského Masarykova nádraží nebo hlavního nádraží v Brně. U Masarykova nádraží nejsou vyřešeny vlastnické vztahy a převod brněnského nádraží komplikuje nedořešená otázka přesunu stanice do jiné lokality.
Tato nádraží by měla být součástí převodu dalšího balíku majetku. Kromě nich se mluví rovněž o převodu některých prvních nástupišť ve stanicích, která rovněž nejsou součástí nynějšího převodu. Další položkou pak mají být pozemky pod kolejemi