Lidovky.cz

Nová linka D se ztrácí v mlze. Magistrát na rok a půl zastavil stavební řízení

Ekonomika

  11:00
PRAHA - Pražský magistrát v červenci na osmnáct měsíců přerušil stavební řízení týkající se stavby metra D do Písnice. Důvodem jsou především váznoucí výkupy pozemků potřebných pro stavbu. Co to bude znamenat pro zahájení prací, není nyní jasné.

Stanice metra D v Krči. foto: METROPROJEKT Praha a.s.

První etapa výstavby metra D, které spojí centrum s jižní částí města, by podle původních předpokladů měla být dokončena do konce roku 2022.

„Stavební úřad si vyžádal doložení některých informací týkajících se vlastnických vztahů a také některé technické informace,“ řekl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). Problém je podle něj s výkupem pozemků kolem Písnice a Thomayerovy nemocnice, které vlastní sedm majitelů.

Velké garáže u Blanky zejí prázdnotou. Úředníci ještě nerozdělili parkovací stání

„Dohoda s těmito majiteli se zatím nepodařila. Desítky pozemků už ale máme vyřešeny,“ doplnil náměstek. Pro vybudování metra D je nutný výkup asi 800 pozemků. Nedávno sesazený ředitel dopravního podniku Jaroslav Ďuriš vloni řekl, že výkupy jsou „jednou z Achillových pat“ stavby metra D.

Před rokem odhadoval, že město všechny potřebné pozemky získá do letošního září.

Vizualizace stanice metra D - Nové Dvory.
Vizualizace stanice metra D - Olbrachtova

Trasa metra D povede z Náměstí Míru do Písnice. Jako první se začne stavět část z Pankráce do stanice Depo Písnice, poté přijde na řadu etapa z Pankráce na Náměstí Míru. Dohromady jde o deset nových stanic.

Na nové lince budou jezdit vlaky bez řidiče. Projektanti náklady předběžně odhadují na zhruba 50 miliard korun. Vloni otevřené nové stanice metra A do Motola stály zhruba 20 miliard korun.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.