„Průzkum bude trvat tak dlouho, jak budou potřebovat, my ale věříme, že na mnoha místech bude ukončen někdy do podzimu a na těch místech začneme hlavní stavební činnost, to znamená někdy v září bychom mohli začít dělat hlavní stavební objekty, jako jsou křižovatky a mosty,“ řekl Ťok. Podle něj se již v soutěži vybírá zhotovitel stavby, stavební práce by v úsecích Hradec Králové - Smiřice a Smiřice - Jaroměř měly trvat zhruba 2,5 roku.
Vyvlastnění pozemků pro D11 se bránili marně. Soud zamítl žalobu |
Podle Ťoka by stavba dálnice z Hradcee Králové do Jaroměře mohla stát do deseti miliard korun, peníze na stavbu jsou zajištěné. „Chybí nám poslední dva listy vlastnictví, které budeme pravděpodobně vyvlastňovat,“ řekl Ťok, který se v pátek v Jaroměři sešel se zástupci obcí a hradeckého hejtmanství.
Například starosta Trutnova Ivan Adamec po jednání upozornil na to, že archeologický průzkum může trvat déle, než se předpokládá. „To území kolem Smiřic je místo, kde jsou památky na stěhování národů, což je podle historiků období velmi zajímavé a archeology to bude velmi zajímat,“ řekl.
Hradecký kraj minulý týden požádal ministerstvo dopravy o obnovení kontrolních dnů pro stavbu D11, protože údajně ve věci stavby dálnice chybí pravidelná komunikace mezi státem a samosprávami, obcím a kraji chybí informace. Ťok v pátek o věci mluvil s náměstkem hradeckého hejtmana Martinem Červíčkem. „Dohodli jsme se, že mě co nejdříve navštíví a budeme o té věci debatovat. Já si myslím, že dálnice se postaví tím, že se bude stavět a ne tím, že o tom budeme dělat jednání,“ řekl Ťok. Dodal, že zástupci hejtmanství se mohou účastnit pravidelných jednání.
Červíček v pátek řekl, že se na jednání potvrdilo, že stát i kraj jsou sladěné a chtějí udělat vše pro to, aby se D11 stavěla co nejdříve. „S panem ministrem jsme mluvil, máme domluvenou schůzku a všichni vnímáme, že se musíme kolem D11 setkávat pravidelně,“ řekl Červíček. Stát také pokračuje v přípravách stavby dálnice z Jaroměře přes Trutnov k polským hranicím. „Obec Kocbeře je stále nespokojena s tím, kudy dálnice vede, já mám pocit, že je to nekonečná debata, budeme se chtít bavit o určitých kompenzacích,“ řekl Ťok. Dodal, že příprava tohoto úseku dálnice je na začátku, pracuje se na územním rozhodnutí, pak začnou výkupy pozemků.
Ťok v pátek zopakoval, že dálnice by na polské hranice mohla vést v ideálním případě v roce 2025. „Pokud se nikdo neodvolá, nebudou žádné problémy, tak ten termín je možný,“ řekl Ťok, který plánuje provést zjednodušení stavebního řízení. „To by mělo pomoci do budoucna, abychom opravdu stavěli rychleji,“ řekl ministr.