Tato akce bude v Česku vůbec poprvé. „Loni se toto setkání uskutečnilo v Luganu, před dvěma lety v Lisabonu. Tentokrát se rozhodovalo mezi Prahou, Madridem a Stockholmem,“ potvrdil mluvčí Českých drah Radek Joklík. Státní dopravce summit pořádá spolu se Správou železniční dopravní cesty (SŽDC).
Vysokých manažerů by mělo přijet více než dvacet, některé doprovodí i manželky. Do Prahy dorazí i zástupci železničních kolosů, jako šéf Deutsche Bahn Richard Lutz nebo Guillaume Pépy, který řídí francouzského státního dopravce SNFC, provozovatele rychlovlaků TGV (nedávno přejmenovaných na inOui. – pozn. red.)
Chybět nebude ani vlivný manažer Oleg Belozerov, který řadu let působil jako náměstek ruského ministra dopravy a druhým rokem vede ruské železnice RŽD. V jejich čele nahradil Vladimira Jakunina, který je považován za blízkého spojence prezidenta Vladimira Putina. Ostatně i Belozerov se těší podpoře nejmocnějšího Rusa – Putin jej letos na jaře na osobním setkání pochválil za ekonomické výsledky, kterých na železnici dosáhl.
Témata, která budou znít konferenčním sálem v pražském InterContinentalu, nejsou nová, železniční bossové o nich pravidelně mluví například na setkáních železniční organizace CER, celým názvem Community of European Railway and Infrastructure Companies.
'Čekám dopis z Německa'. Tunel pod Krušnými horami může být o roky dřív |
„Program se teprve upřesňuje a ladí. Kromě jiného se bude mluvit o tématech, která se v CER aktuálně probírají, což je například železniční propojení východ – západ (v tomto případě se tím rozumí výše zmíněné lepší koridorové propojení Česka a Německa – pozn. red.), výstavba vysokorychlostní infrastruktury, ochrana před terorismem, otevírání železničního trhu v Evropě a podobně,“ popsal mluvčí Českých drah Radek Joklík. Je bude reprezentovat generální ředitel Pavel Krtek, za správce železniční infrastruktury SŽDC bude na místě jeho šéf Pavel Surý.
Čeští pořadatelé se rozhodli nezveřejňovat náklady na akci, oficiálně nechtějí komentovat ani další organizační detaily, jako je například místo konání.
Podle dostupných informací by summit neměl pokladnu tuzemské železnice nijak výrazně zatížit. Náklady by se měly pohybovat v řádu vyšších stovek tisíc. Náklady se týkají zejména pronájmu konferenčního sálu, odvozu hostů z letiště, obědů a večeří. Ubytování si hosté platí sami.
Poznámka na okraj: železniční společnosti, které na summit posílají své zástupce, jsou většinou unitární, sdružují tedy jak dopravce tak i správce infrastruktury. U nás jsou tyto společnosti už řadu let oddělené.
KDO PŘIJEDE DO PRAHY:
|