Lidé z dopravního podniku tam budou pracovat podle odhadů až do poloviny prosince. Jde přitom o velmi vytíženou stanici - jen na lince A projde stanicí přes 100 tisíc lidí denně. Navíc se nachází v centru města a patří mezi nejvyhledávanější mezi zahraničními turisty.
Přestup na Pankráci s novou tváří. Za pár měsíců se může stanice úplně změnit |
Velmi nepříjemné bude kvůli opravě eskalátorů také uzavření výstupu ze stanice Anděl ve směru ke stejnojmenné křižovatce a tamnímu obchodnímu centru. Začne v srpnu a trvat bude devět měsíců. Oprava pohyblivých schodů vyjde na 225 milionů korun.
Vystupovat tímto směrem bude možné jen výtahem přednostně určeným pro vozíčkáře či rodiče s kočárky, ten však nemůže kapacitně stačit. Druhou možností výstupu ze stanice Anděl je druhý vestibul Na Knížecí, který je však poměrně vzdálený.
A to není zdaleka vše: na více než týden se pro pasažéry zcela uzavře i linka C mezi stanicemi Florenc a Pražského povstání. Uzavírky postihne také několik důležitých tramvajových tratí.
V terénu by mělo být sto informátorů, kteří budou lidem vysvětlovat, kudy se nejlépe dostanou do cíle. Doplní tak informační plakáty a cedule, které by měly viset všude na zastávkách či ve vozech hromadné dopravy. Bude to potřeba: hlavně ve stanici Muzeum na lince A – kde se pohybuje řada návštěvníků Prahy – můžou nastat velké zmatky.
V této stanici bude zcela uzavřené nástupiště, z něhož lidé odjíždějí ve směru Náměstí Míru, Skalka a konečná Depo Hostivař. A to na pět měsíců.
„Pro jízdu do stanice Muzeum ve směru od Nemocnice Motol je třeba dojet až do stanice Náměstí Míru a následně přestoupit na vlak v opačném směru. K odjezdu ze stanice Muzeum směrem na Depo Hostivař využijte vlak směr Nemocnice Motol a ve stanici Můstek přestupte do vlaku na opačné straně nástupiště,“ vysvětluje mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková. Náklady jsou předběžně 120 milionů korun.
O něco kratší uzavírka čeká kvůli výše zmíněné opravě trati nejvytíženější pražskou linku C.
Od 1. do 9. července bude obousměrně mimo provoz mezi terminály Florenc a Pražského povstání. To znamená, že nebude možné nastupovat ani vystupovat v tak frekventovaných stanicích, jako je Hlavní nádraží, Muzeum nebo I. P. Pavlova.
METRO
|
Přes den bude jako částečná náhrada jezdit náhradní autobusová doprava XC v trase Florenc – Hlavní nádraží – Muzeum – I. P. Pavlova – Vyšehrad – Pražského povstání. „Zvyšuje se také kapacita tramvajové linky 6, na kterou jsou nasazovány dvouvozové soupravy. Všechny spoje linky 17 jsou provozovány v celé trase (Levského – Kobylisy),“ doplňuje mluvčí Řehková.
Nepříjemné budou také rekonstrukce tramvajových tras. Nejdéle z nich bude trvat oprava na severu hlavního města mezi zastávkami Březiněvská a Vozovna Kobylisy – od začátku července do září, celé dva měsíce. Změny se citelné dotknou mimo jiné linek 17 a 24.
Od 1. 7. až do 9. 8. budou trvat práce na opravě kanalizace na poměrně vytížené trase mezi Morání a Albertovem. „Linky 14, 18, 24, 93 a 95 jsou v úseku Moráň – Albertov odkloněny přes zastávky Palackého náměstí a Výtoň. Náhradní doprava není zavedena,“ popisuje mluvčí Řehková.
Od září pak na tuto výluku naváže další, o níž už Lidovky.cz informovaly na jaře. Půjde o úsek Výtoň – Albertov – Otakarova.
Trať je tam rozbitá, panely s kolejemi jsou místy propadlé – oprava je nevyhnutelná. Začne se 2. září a skončí podle plánu 9. prosince.
Tato kilometr a půl dlouhá cesta spojující centrum Prahy s Pankrácí, Michlí či Vršovicemi představuje velmi důležitou tepnu pražské hromadné dopravy. Kromě čtyř stálých linek tímto úsekem hlavně ráno a večer projíždí řada dalších tramvají „ustájených“ v nedaleké Vozovně Pankrác.
TRAMVAJE
1. 7. až 1. 9.
1. 7. až 9. 8.
1. 7. až 10. 7.
9. 8. až 2. 9.
10. 7. až 1. 8.
1. 7. až 5. 7.
5. 7. až 10. 7. |