Lidovky.cz

Leo Express už sviští v Německu a myslí si na linku Praha-Berlín

Ekonomika

  18:30
BERLÍN - Český dopravce Leo Express chce v příštích letech začít provozovat železniční spoj mezi Prahou a Berlínem. Firma nedávno vstoupila na německý trh, kdy koupila společnost Locomore.

Vůz německé společnosti Locomore. foto: Locomore

Její první vlak směřující z Berlína do jihoněmeckého Stuttgartu vyjel na trať ve čtvrtek odpoledne. V Německu bude zatím Leo Express provozovat jeden vlak, který pětkrát týdně pojede mezi Stuttgartem a Berlínem.

Z hlavního města spolkové země Bádensko-Württembersko bude vyrážet brzy ráno, z německé metropole se bude vracet odpoledne.

Leo Express koupil padlého dopravce Locomore. Má vstupenku na německé koleje

„Už dlouho jsme chtěli do Německa, protože chceme působit skutečně evropsky,“ uvedl výkonný ředitel společnosti Peter Köhler. „Určitě budeme mluvit o rozšiřování spojů a propojit spolu sítě (v jednotlivých zemích) dává na každý pád smysl,“ poznamenal k možnosti, že by Leo Express jezdil z Prahy do Berlína. Kdy by se tak mohlo stát, bude podle něj záležet i na postupu liberalizace českých železnic.

Spojení mezi dvojicí velkoměst Leo Express převzal po společnosti Locomore, která ho začala provozovat v prosinci loňského roku, ale už v květnu se dostala do velkých finančních problémů. Vlak, který si Leo Express pronajímá, název i barvy společnosti Locomore ponese i nadále.

Vůz německé společnosti Locomore.
Vůz německé společnosti Locomore.

Pro českou společnost pracuje také patnáct bývalých zaměstnanců Locomore a firma hledá další, zejména technický personál, ale rovněž strojvedoucí nebo průvodčí.

Leo Express v Německu spolupracuje s největším autobusovým přepravcem Flixbus, který má na starosti marketing, cenovou strategii a péči o zákazníky. Aby je nalákal, nabídl prvních deset tisíc jízdenek na spoj mezi Berlínem a Stuttgartem za 9,9 eura.

ČERNOZLATÝ DOPRAVCE

  • Leo Express zahájil činnost v roce 2013 jako železniční přepravce.
  • Vedle osobních vlaků v črnozlaté barvě provozuje také autobusové linky.
  • Loni svezl svými vlaky a autobusy 1,4 milionu cestujících. Společnost v roce 2016 vykázala ztrátu zhruba 110 milionů korun, meziročně jde o propad o deset milionů korun.
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.