Lidovky.cz

Stát začal sčítat české vlajky u dálnic. Cesta ke ‚zkáze‘ billboardů začala

Ekonomika

  9:15aktualizováno  11:15
PRAHA - Ředitelství silnic a dálnic začalo v pátek připravovat soupis billboardů, které jejich majitelé neodstranili z ochranného dálničního pásma dálnic. Hotový má být do úterý. Vytvoření evidence poutačů, které měli jejich majitelé do dneška povinnost odstranit, je prvním krokem úřadů k jejich zbourání.

Billboard s českou vlajkou u dálnice D5 u Berouna. foto:  Dan Materna, MAFRA

Ministerstvo dopravy už dříve avizovalo, že zařízení na své náklady úřady zlikvidují a peníze pak budou vymáhat po majitelích billboardů, případně pozemků, na kterých stojí.

„Zahájili jsme dnes podrobný monitoring všech reklamních zařízení, které se nacházejí v ochranném pásmu dálnic. Pátek věnujeme především dálnici D1 - ještě v ten den budeme mít perfektní detailní monitoring veškeré reklamy na D1 - a do úterního odpoledne do třetí hodiny budeme mít zmapovány, všechny dálnice, což je zhruba 1230 kilometrů,“ uvedl Jan Rýdl, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic.

Je to zneužití české vlajky, říkají o billboardech prezidentští kandidáti

Odstranění billboardů z ochranného pásma dálnic a silnic první třídy vyžaduje novela zákona z roku 2012. Zatímco někteří provozovatelé billboardy začali odstraňovat, jiní jen reklamní sdělení nahradili státní vlajkou.

„Tím jsme jednostranně podle právního výkladu, který máme k dispozici, změnili charakter ploch, které již nadále nejsou reklamním zařízením tak, jak je definuje zákon,“ uvedl v tiskovém prohlášení Svaz provozovatelů venkovní reklamy.

Zatímco na dálnicích má povinnost odstraňovat nepovolené poutače státní ŘSD, na silnicích první třídy jde o věc krajů a jejich organizací. Celkem by mělo od komunikací postupně zmizet na tři tisíce reklamních poutačů ze zhruba 25 tisíc. Nařízení, které je motivováno zvýšením bezpečnosti silničního provozu, se ale netýká zastavěných území, kde je zároveň nejvíc reklamních ploch.

Reklamní zařízení podle zákona o pozemních komunikacích může zobrazovat nejen klasickou reklamu, tedy sdělení s cílem dosažení zisku, ale může šířit i nekomerční informace, třeba kulturní, politické nebo vzdělávací.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.