Lidovky.cz

Německému Flixbusu je Evropa malá. V USA se tlačí na místo slavných Greyhoundů

Ekonomika

  6:00
LOS ANGELES - Společnost Flixbus, kterou založili před pěti lety tři němečtí podnikatelé, míří do USA. Od 31. května tak budou mezi městy jako Los Angeles, San Francisco, Las Vegas, či Phoenix jezdit zelené autobusy. Do konce letošního roku chce německý dopravce v USA nabídnout až 1000 spojení denně.

Dopravce Flixbus míří do USA, do konce roku chce nabídnout až 1000 spojení denně. foto: Shutterstock

Rostoucí dopravce Flixbus v poslední době expanduje napříč Evropou. Po České republice, Polsku, či Chorvatsku přichází na řadu i USA. Společně se svými autobusovými partnery to společnost oznámila 15. května na centrále v Los Angeles.

Jančurův RegioJet poslal FlixBusu předžalobní výzvu, stěžuje si na nekalou soutěž

„Náš obchodní model vnesl revoluci do způsobu, jakým lidé využívají a nahlížejí na dálkovou autobusovou dopravu v Evropě. Jsme rádi, že nyní můžeme lepší zážitek z cestování nabídnout i zákazníkům ve Spojených státech,“ uvádí v tiskové zprávě André Schwämmlein, zakladatel a výkonný ředitel společnosti FlixMobility. 

V Evropě má Flixbus 300 partnerů, v USA zatím šest

Flixbus funguje na principu spolupráce s regionálními dopravci. Ti se na provozu konkrétní linky podílí i finančně. Náklady a příjmy se následně odvíjí od její úspěšnosti. Napříč celou Evropou Flixbus spolupracuje s 300 dopravními partnery. V USA se na první fázi vstupu na trh bude podílet šest regionálních partnerů, kteří dohromady nabídnou 180 nových spojení.

Druhé kolo žluto-zelené cenové války. RegioJet nařkl FlixBus z predátorských cen, ten to odmítá

„FlixBus nabízí společnostem jako je TCS nové možnosti uplatnění a my se těšíme na další rozvoj naší spolupráce. Jde o chytrý způsob, jak na dopravním trhu fungovat, což nakonec přináší výhody zákazníkům,“ sdělil Terry Fischer, prezident společnosti Transport Charter Services (TCS), jednoho z prvních amerických partnerů FlixBusu se sídlem v Orange v Kalifornii.

Německá společnost plánuje další rozšiřování také v Evropě. Do konce roku chce Flixbus zvýšit svoji nabídku až o 30 % na 350 000 spojení denně. Kromě růstu nabídky vnitrostátních spojení na trzích v České republice, Chorvatsku nebo Polsku se společnost během letní cestovatelské sezóny zaměří i na spojení mezi hlavními turistickými destinacemi.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.