Rostoucí dopravce Flixbus v poslední době expanduje napříč Evropou. Po České republice, Polsku, či Chorvatsku přichází na řadu i USA. Společně se svými autobusovými partnery to společnost oznámila 15. května na centrále v Los Angeles.
Jančurův RegioJet poslal FlixBusu předžalobní výzvu, stěžuje si na nekalou soutěž |
„Náš obchodní model vnesl revoluci do způsobu, jakým lidé využívají a nahlížejí na dálkovou autobusovou dopravu v Evropě. Jsme rádi, že nyní můžeme lepší zážitek z cestování nabídnout i zákazníkům ve Spojených státech,“ uvádí v tiskové zprávě André Schwämmlein, zakladatel a výkonný ředitel společnosti FlixMobility.
V Evropě má Flixbus 300 partnerů, v USA zatím šest
Flixbus funguje na principu spolupráce s regionálními dopravci. Ti se na provozu konkrétní linky podílí i finančně. Náklady a příjmy se následně odvíjí od její úspěšnosti. Napříč celou Evropou Flixbus spolupracuje s 300 dopravními partnery. V USA se na první fázi vstupu na trh bude podílet šest regionálních partnerů, kteří dohromady nabídnou 180 nových spojení.
Druhé kolo žluto-zelené cenové války. RegioJet nařkl FlixBus z predátorských cen, ten to odmítá |
„FlixBus nabízí společnostem jako je TCS nové možnosti uplatnění a my se těšíme na další rozvoj naší spolupráce. Jde o chytrý způsob, jak na dopravním trhu fungovat, což nakonec přináší výhody zákazníkům,“ sdělil Terry Fischer, prezident společnosti Transport Charter Services (TCS), jednoho z prvních amerických partnerů FlixBusu se sídlem v Orange v Kalifornii.
Německá společnost plánuje další rozšiřování také v Evropě. Do konce roku chce Flixbus zvýšit svoji nabídku až o 30 % na 350 000 spojení denně. Kromě růstu nabídky vnitrostátních spojení na trzích v České republice, Chorvatsku nebo Polsku se společnost během letní cestovatelské sezóny zaměří i na spojení mezi hlavními turistickými destinacemi.