„O zvýšení se dá uvažovat u rovných dálničních úseků, které nevedou složitým terénem. Jedná se tedy například o D1 z Lipníku až ke Klimkovicím, D2 od Chrlic směrem k hranici se Slovenskem, D5 od Plzně k německé hranici nebo D11 v úseku Jirny – Hradec Králové,“ okomentoval pro deník MF DNES, který s informací přišel, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Studecký.
Podle Aleše Vémoly, ředitele Ústavu soudního inženýrství, ale nejsou na případnou změnu připraveny tuzemské dálnice ani český řidič, kterým chybí respekt k dodržování bezpečného odstupu.
D11 se prodraží o 148 milionů korun. Byla to nejekonomičtější varianta, řekl Ťok |
V roce 2015, kdy se naposledy projednávalo zvýšení dálniční rychlosti, byl návrh zamítnut Senátem. „Jsem rád, že prošla tato verze zákona, protože si myslím, že v současné době naše dálnice nejsou na tuto rychlost připraveny,“ připomíná tehdejší Ťokova slova deník.
V současnosti 140km rychlostí mohou na dálnicích kromě Němců, kteří na velké části rychlostních komunikací nemají limit, jezdit Bulhaři a Poláci. Obě země přitom podle evropských dopravních statistik patří v tomto ohledu k nejnebezpečnějším.