„Zvyšuje se počet lidí, kteří po střetu s tramvají zemřou, ale zvyšuje se i počet nehod tramvají s chodcem. Naštěstí většina z nich končí šokem, odřeninou, ale v momentě, kdy tu máme poměrně velký počet fatálních událostí, tak jsme se rozhodli pro tuto kampaň,“ řekl generální ředitel DPP Petr Witowski.
Stržená trolej zastavila několik tramvajových linek v Praze. Provoz je už obnoven |
Do ulic vyjede tramvaj, která má na sobě žlutý polep s nápisy a siluetami sražených chodců. Součástí je také jakási tabule se skóre, podle níž chodec prohrává s tramvají 0:1. Nápisy na voze upozorňují na prohřešky lidí. Nejčastější chybou je nepozornost a nedání přednosti tramvaji. Problémem je sledování displeje telefonu za chůze nebo nasazená sluchátka. Řada lidí rovněž přechází, kde nemají, například za vozem, kde nemají šanci vidět tramvaj jedoucí z protisměru.
Brzdná dráha nezatížené tramvaje typu T3 je při rychlosti 50 kilometrů v hodině zhruba 42 metrů. Pokud jsou v ní lidé, ještě se prodlužuje. Auto stejnou rychlost ubrzdí na 12,9 metru. „Zatímco u střetů chodce s automobilem je ve většině případů viníkem řidič, právě u střetů s tramvajemi bohužel fatálně chybují sami chodci,“ řekl Tomáš Neřold z Besipu, se kterým DPP a Praha na kampani spolupracují.
Tramvaje z I. P. Pavlova do Nuslí nejezdí kvůli havárii vodovodu. Oprava potrvá zřejmě až do pondělí |
V loňském roce se v Praze událo 104 nehod tramvají s chodci. To je sice o sedm nehod méně než v roce 2017, ale zemřelo při nich osm lidí, zatímco předloni to byli tři lidé.
Policie v loňském roce zaznamenala v hlavním městě téměř 700 dopravních nehod, kterých se účastnili chodci. „Více než 300 bylo zaviněno chodci. Co se týče následků, tak 11 z těch zaviněných bylo smrtelných,“ řekl ředitel pražské policie Jan Ptáček.
Rok | Počet nehod s chodci | Počet úmrtí |
---|---|---|
2013 | 82 | 6 |
2014 | 90 | 4 |
2015 | 99 | 4 |
2016 | 75 | 2 |
2017 | 111 | 3 |
2018 | 104 | 8 |