Lidovky.cz

Problémy čínského trhu srážejí prodeje Škody. Zákazníkům dodala v dubnu o desetinu aut méně

Ekonomika

  12:14
Mladá Boleslav - Automobilka Škoda Auto dodala v dubnu zákazníkům 95 900 vozů, meziročně o 10,5 procenta méně. Důvodem poklesu je především současná situace na čínském trhu, na největším trhu značky klesly dodávky aut zákazníkům o 40,8 procenta. Podle společnosti nyní klesá celkový trh s osobními vozy v Číně.

Škoda Scala na premiéře v Tel Avivu foto: Luděk Vokáč, Lidovky.cz

Propad prodejů zaznamenala většina modelů značky. Nejprodávanější byla v dubnu tradičně Octavia, kterých firma dodala 28 500 kusů, meziročně o 13,2 procenta méně. Značný pokles hlásí Superb, meziročně o 25,7 procenta. Vzrostly naopak dodávky SUV Karoq, a to o 19,8 procenta na 12 000 aut. V dubnu Škoda dodala také prvních 800 kusů nové Scaly.

Škoda Scala se prodává teprve dva týdny, už je ale úspěšnější než Rapid. Má se stát trojkou trhu

V západní Evropě zaznamenala Škoda Auto lehký meziroční pokles dodávek o 0,8 procenta na 42 800 vozů. V Německu, na největším evropském trhu, dodala česká automobilka zákazníkům 15 500 vozů, v porovnání se stejným obdobím minulého roku jde o pokles o 1,4 procenta.

Ve střední Evropě bylo zákazníkům dodáno 18 800 vozů, tedy o 4,4 procenta více než loni v dubnu. Na domácím českém trhu poklesly dodávky o půl procenta na 8500 aut.

Klesly i dodávky do východní Evropy

Ve východní Evropě bez Ruska dodávky zákazníkům ve srovnání se stejným měsícem minulého roku poklesly o 4,2 procenta na 4000 vozů. V Rusku dodala automobilka v dubnu zákazníkům 7400 vozů, což ve srovnání s minulým rokem představuje nárůst o 16,2 procenta.

Škoda Auto na roztrhání. V souboji o její nový závod se země předhánějí v pobídkách

Škoda Auto příští týden v Bratislavě představí očekávaný Superb s plug-in hybridním pohonem a Citigo s čistě elektrickým pohonem. Tyto dva modely představují začátek elektromobility v české automobilce.

Škoda Auto loni dodala celosvětově 1,25 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.