Na připravované části dálnice D6 mezi Karlovými Vary a Bošovem plánovalo ministerstvo dopravy zúženou variantu s šířkou 21,5 metru a maximální rychlostí 110 kilometrů za hodinu. Důvodem měla být úspora nákladů, zhruba jedné miliardy korun, a také menší hustota dopravy. Karlovarský kraj s tím nesouhlasí. Podle hejtmanky Jany Mračkové Vildumetzové (ANO) je nesmysl, že by do Bošova byla hustota dopravy malá a od Bošova do Prahy už velká.
Ministr dopravy Kremlík se začne přehodnocením plánů zabývat už v pátek. „Já myslím, že tam není o čem přemýšlet,“ doplnil premiér Babiš.
Ťok: Dálnice D6 nebude hotová před rokem 2026 |
Pro část D6, na níž měla být rychlost omezena, je připravena studie vlivu na životní prostředí pro širší variantu silnice, tedy s šířkou 25,5 metru a rychlostí 130 kilometrů za hodinu. Přehodnocení plánu tedy zřejmě neznamená, že bude potřeba studii znovu zpracovat.
Premiér také apeloval na urychlení výkupu pozemků pro stavbu D6. Podle něj jsou v tomto ohledu důležití i starostové, kteří by se mohli do jednání o výkupu zapojit.
Ředitelství silnic a dálnic nyní pokračuje ve stavbě úseků D6 ve Středočeském kraji, a to obchvatu Řevničova a úseku Nové Strašecí - Řevničov. Oba by měly být hotovy na konci roku 2020. Dálnice D6 má být dlouhá 177 kilometrů, nyní je z toho v provozu 90 kilometrů, 15 se staví a výstavba 72 kilometrů se připravuje. Celá dálnice do Karlových Varů by měla být podle současných předpokladů dostavěna v roce 2026.