Lidovky.cz

Odměna za úspěchy. Šéfové výdělečné dcery ČD dostali nové smlouvy na pět let

Ekonomika

  10:35
PRAHA - Slovenský manažer Ivan Bednárik dostal důvěru pro dalších pět let v čele společnosti ČD Cargo, která je dceřinou společností Českých drah. Nové smlouvy dostali podle zjištění LN i další dva stávající členové nejužšího vedení Bohumil Rampula a Zdeněk Škvařil. Současné kontrakty jim končily na konci října.

Šéf ČD Cargo Ivan Bednárik. foto: ČTK

ČD Cargo patří mezi nejvýdělečnější části skupiny České dráhy. Na trhu nákladní dopravy se pohybuje v čistě konkurenčním prostředí. Například loni tato firma přinesla do společné pokladny ČD čistý zisk ve výši 663 milionů.

Zisková je už několik let v řadě. Její tržby tvoří třetinu příjmu celých Českých drah a i letošní rok se nákladní dopravě daří.

Vlak společnosti ČD Cargo.

I to zřejmě přispělo k tomu, že stávající tříčlenné představenstvo získalo od vedení ČD důvěru pro dalších pět let. „Je to pravda,“ potvrdil informaci LN staronový předseda představenstva ČD Cargo Ivan Bednárik. Nákladní firmu řídí od roku 2014. Pokračovat budou i jeho stávající kolegové: Bohumil Rampula odpovědný za obchod a Zdeněk Škvařil, který má na starosti provozní úsek.

Nové smlouvy platí od začátku listopadu. O jejich „udělení“ rozhodlo nejvyšší vedení Českých drah, které je zároveň valnou hromadou ČD Cargo. Zajímavé je, že tento důležitý manažerský krok učinilo představenstvo ČD v nekompletním složení - přitom v nejbližších týdnech by měli vzejít z výběrového řízení noví dva členové představenstva a její předseda.

Noční zjevení prvního čínského vlaku v Česku. Po příjezdu zmizel na zkušebním okruhu

Společnost ČD Cargo je plně vlastněná Českými drahami. Loni na podzim vyslovil bývalý ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) možnost její částečné privatizace s tím, že by státní firma získala v konkurenčním prostředí silného partnera.

Tato varianta se však ukázala jako politicky neprůchozí. Proti byli vládní sociální demokraté, komunisté, kteří kabinet podporují, a proti vlastnímu ministrovi se tehdy postavil i premiér Andrej Babiš (ANO).

Nákladní dopravce loni přepravil 68,4 milionu tun zboží, meziročně o 2,3 milionu více. Tržby zvýšil o 636 milionů na 11,8 miliardy korun. S výjimkou černého uhlí a koksu rostly přepravy u všech komodit. Zisk z nákladní dopravy ale poklesl z předloňských 743 milionů korun na 663 milionů.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.