Lidovky.cz

Ekonomika

Praha otevřela chodník od Vinohradské ulice k hlavnímu nádraží, magistrálu neomezuje

Pražský magistrát společně s Prahou 2 otevřely nový chodník (na snímku) podél magistrály od Vinohradské třídy k budově hlavního nádraží. Pěší tu dosud využívali asi 30 centimetrů široký obrubník. Nový chodník měří v nejužším místě 1,75 metru a v nejširším tři metry. Počet jízdních pruhů zůstal na magistrále zachován. foto: ČTK

PRAHA - Pražský magistrát společně s Prahou 2 v pondělí otevřely nový chodník podél magistrály od Vinohradské třídy k budově hlavního nádraží. Sdělili to mluvčí Prahy 2 Andrea Zoulová a magistrátu Tadeáš Provazník. Pěší tu dosud využívali asi 30 centimetrů široký obrubník. Nový chodník měří v nejužším místě 1,75 metru a v nejširším tři metry. Počet jízdních pruhů zůstal na magistrále zachován.
  14:37

„Chodník jsme rozšířili tak, aby se po něm dalo pohybovat bezpečně, důstojně a bez strachu o život. Chodník využívají místní pro cestu na Vinohrady i turisté, pro které doteď první setkání s Prahou začínalo procházkou s kufry těsně okolo projíždějících aut a autobusů. Neubrali jsme zároveň jediný jízdní pruh, jen se upravila jejich šířka,“ řekl náměstek pražského primátora pro dopravu Adam Scheinherr.

Pražský magistrát společně s Prahou 2 otevřely nový chodník (na snímku) podél...
Pražský magistrát společně s Prahou 2 otevřely nový chodník (na snímku) podél...

Stavba chodníku navazuje na rekonstrukci prostoru mezi Národním muzeem a budovou bývalého Federálního shromáždění. „Použili jsme zde stejnou dlažbu jako u muzejní oázy,“ uvedl Scheinherr.

Druhá městská část v minulosti usilovala o stavbu lávky nad kolejištěm podél magistrály, která by zajistila přístup k hlavnímu nádraží z východní strany a z Vinohradské třídy. Ze stavby nakonec sešlo. 

„O zpřístupnění hlavního nádraží z Vinohrad jsme usilovali řadu let. Proto jsem rád, že jsme s Prahou našli společné řešení, které zajistí bezpečnost chodců a nijak neomezí plynulost silničního provozu. Jen doufám, že odtud chodce za chvíli nevytlačí jízdní kola a elektrokoloběžky,“ uvedl místostarosta Prahy 2 Jan Korseska (ODS). Narážel tím na potíže s elektrokoloběžkami, které jezdci odkládají nekoordinovaně v ulicích hlavního města.

Spolu s rekonstrukcí historické budovy Národního muzea nechal pražský magistrát s Prahou 1 obnovit okolí muzea. Práce trvaly více než rok a stály zhruba 140 milionů korun. Prostor mezi dvěma budovami Národního muzea byl vydlážděn, vznikla tam tramvajová kolej. Proměna se týkala také Čelakovského sadů.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.