Lidovky.cz

Modernizace trati z Brna do Zastávky u Brna za dvě miliardy může pokračovat, úřad nenašel pochybení

Ekonomika

  13:16aktualizováno  13:48
Brno - Modernizace trati z Brna do Zastávky u Brna za dvě miliardy korun může pokračovat, Drážní úřad na postupu Správy železnic (SŽ) nenašel žádnou chybu, řekl mluvčí úřadu Martin Novák. Úřad zjišťoval, zda práce na trati nezačaly ještě před platností stavebního povolení, což se nepotvrdilo.
ilustrační snímek

ilustrační snímek foto: ČTK

„Ministerstvo dopravy nás informovalo, že stavební oznámení bylo pravomocné k 23. červenci. Získali jsme některé další informace a další věci si vyjasnili se Správou železnic. Před platností stavebního povolení probíhaly pouze přípravné práce,“ řekl Novák.

Podnět k prověření stavby dali na Drážní úřad spolumajitelé hospody Vechtrovna, kteří už podali odvolání proti vydání stavebního povolení. Jejich odvolání ministerstvo zamítlo. Spolumajitelé Vechtrovny si stěžovali i na to, že práce na trati pokračují i v noci, tuto část podnětu ale Drážní úřad neřeší.

„Tento podnět předáme kompetentnímu úřadu, což je krajská hygienická stanice,“ dodal Novák. Správa železnic se zavázala do skončení řízení na Drážní úřadě zastavit práce, řízení ale skončilo a práce mohou pokračovat.

Přípravné stavební práce a výluky začaly na trati ve druhé polovině června. Dvacetikilometrová trať z Brna do Zastávky bude po ukončení modernizace kompletně dvoukolejná a elektrizovaná. Bude mít nové zabezpečovací a sdělovací zařízení a rychlost se zvýší z 80 na 120 kilometrů v hodině, čímž se zvýší cestovní rychlost i pravidelnost spojů.

Vzniknou také nové zastávky v Ostopovicích a Brně-Starém Lískovci, které umožní lepší obsluhu železnicí pro jihozápad Brna. Stavba za 2,2 miliardy korun měla přitom začít už téměř před deseti lety, ale úspěšně ji napadal u soudů spolek Voda z Tetčic.

Majitelé Vechtrovny podali odvolání proti stavebnímu povolení až letos na jaře, avšak ministerstvo dopravy jejich podání zamítlo a stavební povolení potvrdilo.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.