Lidovky.cz

Ekonomika

V září začne modernizace železničního uzlu Pardubice. Bude stát přes pět miliard a skončí za čtyři roky

Železniční uzel Pardubice zmodernizuje za 5, 59 mld. Kč Společnost Pardubice, kterou tvoří EUROVIA CS, Chládek a Tintěra, Elektrizace železnic Praha a GJW Praha. foto: https://twitter.com/jirisvoboda_cz

Pardubice - Správa železnic (SŽ) zmodernizuje železniční uzel Pardubice za 5,59 miliardy korun. Dokončila tendr na stavební firmu. První výluky začnou 6. září. Práce skončí v říjnu 2024, uvedl generální ředitel SŽ Jiří Svoboda na twitteru.
  14:06aktualizováno  14:13

Výběrové řízení vyhrálo sdružení firem Eurovia CS, Chládek a Tintěra, Elektrizace železnic Praha a GJW Praha. Po modernizaci se sníží hluk a zvýší se maximální rychlost projíždějících vlaků po hlavních kolejích na 160 kilometrů za hodinu.

V letošním roce cestující práce na modernizaci železnice výrazně nepocítí, v příštím roce železniční dopravu zkomplikují víc, řekl ředitel Regionálního obchodního centra Pardubice Českých drah Tomáš Netolický.

Modernizace představuje například 24 km nových kolejí, 101 výhybek, 36,4 km...
Modernizace klíčového uzlu v Pardubicích.

„My se připravujeme hlavně na příští rok. Koncem května by měla začít nepřetržitá výluka, která potrvá pět měsíců. Nebudou jezdit vlaky mezi Pardubicemi a Rosicemi nad Labem. Bude jezdit náhradní autobusová doprava na Chrudim a na Hradec Králové,“ řekl Netolický.

Drobnější výluky lze čekat příští rok o víkendech. „Některé etapy zasáhnou do provozu jenom málo, třeba se na nějaký víkend udělá autobusová doprava do Kostěnic a podobně,“ dodal Netolický.

Kromě zrychlení dopravy budou po dokončení modernizace nová ostrovní nástupiště s bezbariérovým přístupem, nový staniční rozhlas, orientační systém, výtahy a nové eskalátory, které v Pardubicích v současnosti nejsou. Vznikne i nové nástupiště, k němu se prodlouží podchod. Rekonstrukci podstoupí například i zabezpečovací a sdělovací zařízení. Nová lávka pro pěší zajistí propojení sídliště Dukla s vlakovým nádražím.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.